Bing is misschien niet zo sexy als Google, de marktleider op het gebied van zoekmachines, maar dat betekent niet dat online winkeliers Bing links moeten laten liggen.
Sterker nog, de populariteit van Bing neemt toe en in de VS bedraagt het marktaandeel meer dan 30%. In het Verenigd Koninkrijk bedraagt het meer dan 20% en de trend in de meeste Europese landen blijft stijgen: Duitsland 10,2%, Frankrijk 12,4%, Noorwegen 12,8%, Nederland 9,0% en meer.
Als we deze positieve nummers zien dan gaan we ervan uit dat de nummers blijven groeien in het komende jaar als Bing zich opmaakt om het tegen Google op te nemen. Het wordt overduidelijk dat het Microsoft Ads netwerk een belangrijk deel uitmaakt van een succesvolle marketing mix.
Vandaag gaan we ons richten over hoe jij jouw productgegevens kunt maximaliseren om jouw Bing Shopping Campagnes te verbeteren: 7 feed optimalisatietips zodat jij jouw Bing Shopping Campagnes beter kunt maken.
Slimme marketeers en online winkeliers weten dat het optimaliseren van de titel hun zoekresultaten gaat verbeteren. Je kunt direct aan de optimalisatie werken in je originele feed, maar dit is misschien niet de optimale oplossing omdat verschillende kanalen verschillende eisen stellen aan de titelstructuur en de lengte.
Ons advies is om niet blindelings een titelregel te creëren die op alle producten van toepassing is, maar om een structuur te creëren voor elke verticaal of categorie volgens onderstaande tabel en deze vervolgens toe te passen op die categorie met feed regels.
Het toevoegen van Aangepaste Labels maakt het mogelijk om jouw producten op een slimme manier van elkaar te onderscheiden. Met Bing Campagnes, net als bij Google, heb je 5 Aangepaste Labels die je kunt gebruiken voor de producten.
Als je verschillende prijsklassen hebt dan kun je ze samenvoegen onder één aangepast label, terwijl je jouw sale artikelen, promoties, seizoensgebonden artikelen, enz. in de andere Aangepaste Labels groepeert.
Een aangepast label, vergelijkbaar met het onderstaande voorbeeld, waar we producten met een bepaalde marge hebben gegroepeerd, stelt je in staat om hoger te bieden voor producten met een hoge marge en zo de verkoopkosten te optimaliseren.
Bepaalde kanalen hebben ontdekt dat in plaats van hun eigen taxonomie te versterken, ze het beste kunnen voortborduren op Google's taxonomie om de artikelen te categoriseren. Bovendien wordt het voor de detailhandelaren gemakkelijker om nieuwe kanalen te testen, zonder daarvoor al te veel werk vooraf te hoeven doen.
Het is essentieel om jouw artikelen goed te categoriseren om hun zichtbaarheid zo te vergroten. Als jouw eigen feed al is toegewezen aan de categorieën van Google, sluit je gewoon je invoerveld “g:google_product_categorie” aan op de optionele output feed “product_categorie”.
Als je echter al je Google subcategorieën in je Google-feed in kaart hebt gebracht dan kun jij jezelf veel tijd besparen door de "Kopiëren Vanuit" functie in DataFeedWatch te gebruiken om deze zo naar jouw Bing feed te kopiëren.
Het is altijd een goed idee om jouw eigen winkelcategorieën in de feed op te nemen, ook wel jouw eigen producttypes genoemd. Maar laten we zeggen dat jouw input feed geen veld heeft voor het producttype. Hoe ga je dit aanmaken?
Nou, dat is heel eenvoudig. Voeg het optionele veld product_type toe in het invoerveld en creëer een regel door een statische waarde toe te voegen, ga dan verder en 'haal' jouw producttypes uit je andere velden in je feed.
In de meeste gevallen zul je zien dat de juiste gegevens in jouw beschrijving te vinden zijn. In het onderstaande voorbeeld zie je dat we een producttype "Laarzen" hebben gemaakt door een vaste regel op te geven.
Doe dit voor al jouw producttypes en ze worden in kaart gebracht in het uitvoerveld dat je net hebt aangemaakt.
Je wilt altijd jouw beste foto's gebruiken, want zo zien jouw advertenties er ook goed uit. Bing heeft strikte richtlijnen voor de grootte van de afbeeldingen, allemaal afhankelijk van jouw beeldverhouding:
Afbeeldingen met een witte achtergrond en een hoge resolutie presteren vaak beter en de resolutie van jouw geüploade afbeelding mag nooit lager zijn dan 220x220.
In Bing's "Afbeelding Extensies" kun je tot 6 afbeeldingen opnemen, wat erg handig is wanneer je jouw advertenties op een krachtige manier wilt promoten.
Laten we eerlijk zijn, mensen zijn visueel ingesteld, dus hoe meer opties je ons geeft, hoe meer we zullen kijken.
Het andere voordeel van hun Afbeelding Extensie is dat je unieke URL's kunt opnemen voor elk van jouw afbeeldingen, op deze manier kun je zelf aanpassen waar je potentiële klanten naartoe stuurt.
Aangezien jouw prijs al in kaart wordt gebracht in de verplichte velden van Bing, kun jij jouw feed nog verder optimaliseren door je verkoopprijs op te nemen. Maak een optioneel veld voor verkoop_prijs aan en geef een statische waarde op om een regel aan te maken.
Belangrijk om te weten: In Nederland moet je BTW wel toevoegen aan de uiteindelijke waarde van het product.
Vergeet niet dat als je de verkoopprijs inclusief is, je ook de volgende zaken moet opnemen: “sale_price_effective_date” en “begin- en einddatum”.
Je kunt deze kortingen voor bepaalde soorten producten of categorieën, voor een beperkte tijd, aanmaken om hun effectiviteit te testen en te zien of ze de geschatte toename van de inkomsten opleveren.
Laten we eerlijk zijn: Consumenten houden van lagere prijzen. Tijdens het online zoeken naar producten zullen ze altijd door lagere prijzen worden geprikkeld. Het is dan ook logisch dat repricing een belangrijk hulpmiddel wordt voor online winkeliers die vergelijkbare producten verkopen op de sterk concurrerende online markt. De tools van derden die worden gebruikt voor de bewaking en actualisering van de prijzen op basis van de prijzen van de concurrenten worden vaak gebruikt door online winkeliers.
Met een externe tool kan je dagelijks in de gaten houden wat de concurrentie doet, dit doe je door prijscontroles uit te voeren.
Informatie is macht, maar alleen als je het goed gebruikt. Dus de volgende stap is om actief gebruik te maken van deze concurrentiegerichte gegevens in jouw feeds. Bij de meeste prijsaanbieders is het mogelijk om de prijsinformatie te exporteren, deze kun je gebruiken om jouw feed te verbeteren.
Je kunt een aangepast label maken op basis van de concurrentiepositie van de producten, en op basis van wat de concurrentie doet zullen de producten van label naar label springen.
We hebben de basis van de Bing Shopping Campagnes al besproken, dus als je helemaal nieuw bent ga dan naar onze eerdere blog: Bing Shopping: Hoe bereik je de niet-Google kopers.
Door gebruik te maken van deze Bing feed optimalisatietips verbeter je de ROI van jouw campagne en uiteindelijk jouw winst. Probeer het eens en laat ons weten wat tot nu toe het beste voor jou heeft gewerkt.