DataFeedWatch Blog | Feed Marketing Tips, Adviezen, Inzichten

Amazon A+ Content voor uw Best Verkopende Producten

Geschreven door Paweł Fijak | 10-okt-2019 6:59:38

De macht en invloed van Amazon in de online retail groeit met de dag: 43% van alle online retailverkopen in de Verenigde Staten in 2016 was via Amazon. Het is momenteel de nummer één e-Commerce site voor shoppers, en dat is geen verrassing.

Ze hebben deze status bereikt door zichzelf consequent te promoten via vele marketinginspanningen, zowel online als offline. Dit heeft ook voordelen voor de verkopers. Het heeft een aanzienlijke invloed op het verkeer naar de site, wat op zijn beurt helpt verkeer naar uw product te genereren, als uw productweergaven zijn geoptimaliseerd en zichtbaar genoeg zijn voor klanten.

Als u uw Amazon Verkopen wilt verdubbelen hebben we hier 9 optimalisatie tips om de zichtbaarheid van uw productweergaven te vergroten.

 

Verdubbel uw Amazon Verkopen met onze 9 bewezen strategieën.

 

Onder de vele tools die beschikbaar zijn voor verkopers is er de Amazon A+ Content.

Amazon A+ Content is ontworpen om verkopen te verhogen door de productbeschrijving te verbeteren met scanbare tekst waarin de functies en voordelen van uw producten worden benadrukt. Dit helpt niet alleen uw klanten om meer over uw product(en) te leren, maar ook u profiteert, vanuit het oogpunt van Amazon SEO. Amazon beweert dat A+ helpt bij uw ranking.

 

A+ Content vs. Verbeterde Merkspecifieke Content

A+ en Enhanced Brand Content (EBC) zijn echter vergelijkbaar, A+ is een marketingtool in AVC (Amazon Vendor Central) en EBC is een marketingtool in ASC (Amazon Seller Central), wat op dit moment inactief is voor Europese markten.

Enhanced Brand Content zorgt voor verbeterde afbeeldingen en tekstplaatsingen in productvermeldingen, terwijl A+ Pages foto's, video's en vergelijkingsgrafieken van hoge kwaliteit bevat.

Als het op A+ content aankomt, hebben verkopers de mogelijkheid om het zelf te doen of 'Amazon Builds' te gebruiken.

Amazon Builds zijn duurder (tot drie keer duurder per pagina) dan self-service, maar het maakt het installatieproces aanzienlijk eenvoudiger. Deze service biedt de volgende niveaus:

  •  Basic     
  • Zilver
  • Goud
  • Platina

Hoe u het meeste uit A+ Content kunt halen

Hoewel u nog steeds de inhoud en foto's moet aanleveren, kiest Amazon Builds de lay-out en details voor het ontwerp van uw pagina.

Een van de handigste functies van A+content zijn de conversietabellen. Dit geeft klanten inzicht in de kenmerken van de producten in vergelijking met de producten die door concurrenten worden aangeboden. Dit wordt getoond aan de klant, zoals dit geweldige voorbeeld van Miele:

 

Hoewel er verkopers zijn die een conversiestijging van 3-10% hebben gemeld, moet u rekening houden met het volgende:

  • Verkopers die via mobiel browsen zien A+ content. A+ is mobiel compatibel, u hoeft alleen maar door te klikken naar de productbeschrijving
  • A+ content is niet geïndexeerd; u zult geen stijging van de organische klikken op uw productpagina zien.
  • U heeft slechts twee dagen om een Amazon A+ Content pagina te bewerken nadat deze live is gegaan en is maar dertig dagen beschikbaar vanaf de bevestiging van de PO van een product.   
  • Tenzij een verkoper een deal heeft met zijn verkoopmanager (speciale contactpersoon bij Amazon), moet een verkoper A+ credits kopen die variëren van € 300 tot € 1.000, afhankelijk van de module, productcategorie en ASIN.

Voordat u beslist of A+ content geschikt is voor uw merk en uw producten, kunt u het volgende overwegen:

  • Wat doen uw concurrenten? Gebruiken ze A+ content?
  • Is er momenteel een vergelijkbare klantenkaart?

Hoeveel levert ASIN momenteel op? Meer over ASIN hier: Amazon ASIN Number.

 

A+ Content Richtlijnen

Het volgen van de richtlijnen van Amazon is van het grootste belang om uw content goedgekeurd te krijgen en het volgen van best practices zal helpen om het succes en de conversie van uw pagina te vergroten.

De volgende tips zullen u helpen met uw A+ content:

  1. Gebruik geen speciale tekens en onthoud u van bepaalde symbolen zoals het handelsmerksymbool. Deze zijn niet toegestaan ​​volgens de richtlijnen van Amazon.
  2. Vermijd hyperlinks - deze zijn ook niet toegestaan.
  3. Gebruik grafieken. Deze stimuleren de conversies.
  4. Zorg ervoor dat uw afbeeldingen aan de vereiste afmetingen voldoen
  5. Vergeet niet dat uw ontwerp uw merk weerspiegelt - overweeg uw ontwerp op alle pagina's uniform te houden en gericht op uw klant en in lijn met uw branding.
  6. Gebruik banners. Deze breken de tekst waardoor de interesse van klanten wordt gewekt en de klant meer berichten over het product ontvangt.

Tip: Houd bij een A+ pagina rekening met hoe u uw boodschap overbrengt. Als het lastig is om een opsomming te maken met opsommingstekens en standaard afbeeldingen (wat bijvoorbeeld het geval kan zijn bij laptops of geluidssystemen), zou het de moeite waard kunnen zijn om A+ content in de eerste plaats te gebruiken voor productbeschrijvingen met banners.

 

Conclusie

Uw producten op Amazon volledig optimaliseren door optimale product content te implementeren, uw producten correct te categoriseren, met de beste afbeeldingen en product management tools en zorgen dat de Amazon prijs concurrerend is betekent dat u flink aan de slag moet.

Om te profiteren van Amazon gebruikt u de bovenstaande tips. Vergeet niet om uw resultaten voortdurend te controleren en vergelijken terwijl u verbeteringen aanbrengt en de veranderingen van Amazon in de gaten houdt. Wanneer ze nieuwe, opvallende functies uitbrengen, is dit het resultaat van slim onderzoek en door hier vlug op in te springen, kunt u uw concurrenten voorblijven.