René Bisschop
Californië, 27 oktober 2016 - Amazon is hard onderweg om het grootste verkoopkanaal voor online retailers te worden. Verkoop door externe verkopers via Amazon wordt in de Verenigde Staten geschat op zo’n 15% van alle online retail verkopen; in Europa zien we een vergelijkbare trend in de groei van Amazon. Dit levert een enorme kansop en steeds meer online retailers springen op deze rijdende trein, gesteund door de gigantische groeicijfers vanAmazon. Bij DataFeedWatch is het aantal retailers dat datafeeds voor Amazon beheert met 52% gegroeid in het derdekwartaal van 2016.
Het enige nadeel van verkopen via Amazon is dat het niet zo eenvoudig is als bijvoorbeeld Google Shopping. Amazonintegreert niet met e-commerce platforms dus e-Retailers moeten technologie ontwikkelen om via de Amazon-apihun product data en voorraden te synchroniseren. Bovendien zorgt hevige concurrentie ervoor dat vlekkeloos order- en voorraadbeheer noodzakelijk is voor de klanttevredenheid.
Dit is de reden waarom DataFeedWatch een serie diensten heeft gelanceerd die het verkopen via Amazon aanzienlijkeenvoudiger maken:
Amazon Data Feeds is een intuïtieve dienst om in enkele minuten de vereiste datafeeds te creëren met behulp vaneenvoudige templates.
Amazon Order Management is de meest eenvoudige en snelste manier om Amazon orders alsook voorraden tesynchroniseren met Magento en Shopify webwinkels:
- Order syncing - Orders vanuit Amazon verschijnen in DataFeedWatch en in Magento en Shopify;
- Inventory updates - Voorraad wordt automatisch ge-update in Magento en Shopify;
- Status updates - Order status wordt automatisch naar Amazon verzonden.
Jacques van der Wilt, CEO en oprichter van DataFeedWatch: “Veel klanten vroegen ons naar Order Management. Nukunnen ze zonder enige technische ontwikkeling voorraad synchroniseren en orders verwerken. Het geeft klantenvan DataFeedWatch ook een voorsprong op hun concurrenten bij het winnen van de Buy Box op Amazon.”
Meer informatie over verkopen via Amazon: