Paweł Fijak
Daarom is het verstandig om te overwegen "Google Producttype" in kaart te brengen: gebruik jouw eigen unieke categorisering en stel zelf een bod in op jouw Shopping campagne. Het veld "Producttype" is niet verplicht, maar het is zeker de moeite waard om te gebruiken.
Voeg Producttypes Toe Aan Jouw Winkelwagen
Bij veel winkelwagentjes kun je jouw eigen categorieën omzetten in "Producttype":
- Producttype wordt automatisch geëxporteerd, of
- Je kunt jouw categorieveld omzetten naar producttype, of
- Je kunt bulk updates doorvoeren om voor elke categorie een producttype te maken.
Voeg Producttypen toe met een datafeedtool
Met een datafeedtool heb je verschillende manieren om producttypes aan te maken:
1. Hernoemen vanuit een Categorie
Je kunt jouw Categorieën simpelweg hernoemen naar Producttypen met één enkele regel.
2. Producttype Maken op Basis van Beschrijving
Als jouw winkelwagen geen categorie gegevens produceert dan kun je nog steeds een veld voor producttype maken. Dit is dan op basis van woorden in jouw beschrijvingen (of andere velden):
Bij een van onze bureauklanten was de hele biedstrategie gericht op de producttypes, maar het kenmerk ontbrak in de feed van zijn klant.
Binnen 10 minuten konden we hem helpen dit probleem op te lossen en veel heen en weer te besparen tussen hem en de klant. Lees meer over het toevoegen van het producttype in de Google Shopping feed.
Om de kwaliteit van jouw feed te verbeteren is het producttype in jouw productfeed hebben een van de vele dingen die je moet doen. Voor meer informatie over het optimaliseren van jouw datafeed, lees onze lijst met de meest winstgevende feedoptimalisaties.