Misschien wist u het nog niet, maar u mist VEEL verkopen. Of tenminste, wanneer u geen gebruik maakt van Bing Shopping Campagnes.
Volgens het Bing Shopping Webinar uitgevoerd door het Bing ads team, levert hun ad-netwerk een significant deel in het verkeer van online shopping: 167 miljoen maandelijkse unieke zoekers uit een totaal van 5,5 miljard maandelijkse zoekacties op Bing Network.
Het mag dan in vergelijking met Google’s cijfers niet heel indrukwekkend lijken: 1,16 miljard maandelijkse unieke zoekers en een totaal van meer dan 100 miljard maandelijkse Google zoekacties, maar toch: het potentieel is zeker aanwezig, omdat meer dan 56 miljoen maandelijkse zoekers niet bereikt worden via Google.
De cijfers zijn een voorspelling van hoe groen het gras is voor diegenen die de Bing Shopping Campagnes gebruiken. Als u nog niet op die rijdende trein bent gestapt, dan is het hoog tijd dat u dat wel doet.
Terwijl er een overmaat van dingen zijn die bedrijfseigenaren fantastisch vinden aan het gebruik van het platform, deel ik met u een aantal van de meest geweldige eigenschappen die u zeker kunt waarderen.
Betere controle over uw campagnes
Het platform stelt u in staat om specifieke campagnes te prioriteren voor anderen. Dit betekent dat het systeem voorrang kan geven aan het afbeelden van specifieke ads die u instelt, voor andere ads, onafhankelijk van het bid.
Om deze eigenschap in te stellen, gebruikt u simpelweg Campaign Priority settings.
Meer flexibiliteit in het organiseren van uw producten
De productgroepen van Bing Shopping stellen de gebruikers in staat tot meer verscheidenheid wanneer het gaat om het schikken van hun producten. De gebruikers kunnen productgroepen maken (onder andere) op basis van merk, producttype, categorie of custom labels.
Zo werkt het: zodra u klaar bent met het maken van uw shopping campagne, maakt Bing automatisch een default ad groep voor u aan. Deze ad-groep bevat een productgroep waarin alle producten/items die u heeft toegevoegd aan uw product data feed zijn opgenomen.
Uit deze default ad-groep kunt u dan productgroepen maken om beter te organiseren of uw groepen te filteren.
U hoeft geen extensies te gebruiken
U hoeft niet langer uw campagnes te linken aan productextensies van uw catalogus (net zoals u dat zou doen toen u in het verleden Product ad-campagnes gebruikte). Het wordt automatisch gelinkt als een van de stappen als u uw campagne opzet.
Het feit dat shopping campagne een betere controle geeft over targeting, makkelijk te managen is en verbeterde inzichten biedt, maakt het een ideaal platform om uw producten te vermarkten.
Als paid advertising nieuw voor u is, dan geef ik u in vogelvlucht de verschillen tussen zoek- en shopping-campagnes. Op die manier krijgt u een beter idee welke campagne te gebruiken in het adverteren van uw producten.
Zoekacties. Shopping-campagne zoekacties zijn gematched aan de productfeeds, terwijl zoekcampagnes gelinked zijn aan keywords.
Prijs/bid. Bij Shopping-campagnes wordt geboden op producten en bij Zoek-campagnes op keywords.
Advertentie-kopie. Voor Shopping-campagnes worden de ads gemaakt vanuit de product feed data. Voor zoekcampagnes schrijven adverteerders zelf de ads.
Nu u een beter beeld heeft waarom u Bing Shopping campagnes zou moeten gebruiken en hoe uw shopping-campagnes verschillen van zoekcampagnes, is het tijd om te kijken naar de data feeds.
Als Bing Shopping Campagnes helemaal nieuw voor u zijn, dan kunt u beginnen met het importeren van uw huidige Google shopping-campagnes naar Bing, of een campagne helemaal opnieuw opzetten.
Importeren vanuit Google Shopping
Dit is de optie die wij aanbevelen, aangezien u al veel tijd heeft geïnvesteerd in het maken en optimaliseren hiervan. Het proces is overzichtelijk en snel en in een paar minuten bent u al klaar om het volledige potentieel van Bing Shopping te ontsluiten.
Het maken van het feed-bestand
Als u geen Google Shopping campagnes te importeren heeft, dan moet u vanaf nul beginnen en een nieuwe feed en nieuwe campagne maken. Voordat u uw feedbestand upload, moet u er zeker van zijn dat het alle veldnamen bevat zoals Bing ze vereist.
Dit zijn de vereiste velden: ID, Titel, Link, Prijs, Beschrijving, Afbeeldingslink, Verzending.
U kunt ook andere veldnamen toevoegen als u dat wilt. Het enige wat u dan zeker moet weten is dat u op basisniveau alle vereiste velden, zoals hierboven genoemd, heeft gebruikt.
Dit zijn enkele van de optionele velden die u kunt toevoegen:
In het gebruik van Bing Shopping is meer mogelijk dan simpelweg een winkel maken, en uw feed file uploaden. U kunt de manier waarop u uw campagnes opzet optimaliseren, zodat u daaruit betere resultaten behaalt.
Hieronder staan enkele optimalisatie tips die doorgewinterde marketeers gebruiken.
Gebruik een beschrijvende product titel
Uw titel heeft een limiet van 1-255 karakters. Voeg hierin zoveel mogelijk toepasselijke informatie betreffende uw product toe. U kunt zaken zoals de merknaam van uw product, de kleur, het geslacht en de maat etc. toevoegen.
Wij hebben een ebook geschreven waarin we in detail beschrijven hoe u de structuur van uw titels kunt verbeteren. Dit gratis ebook kunt u hier downloaden.
Uw resultaten monitoren
Het controleren van de prestaties van uw campagnes behoedt u ervoor om geld uit te geven aan ads die geen resultaten opleveren.
Kunt u zich voorstellen wat er zou gebeuren als u niet de resultaten van uw campagne controleerde? De kans dat u uiteindelijk alleen maar geld over de balk gooit door consistent geld te spenderen aan ads die u helemaal niets opleveren.
Als het reviewen van de prestaties van ieder afzonderlijk product binnen uw campagnes nieuws voor u is en u onzeker bent over hoe dat aan te pakken, dan kunt u de gids lezen die we hebben geschreven: “DFW-analytics: bekijk de performance van ieder afzonderlijk product”.
Ververs uw feed regelmatig
Een van de beste toepassingen van Bing Shopping campagnes is dat hun gebruikers hun feed regelmatig moeten updaten. Als de feed niet eens per 30 dagen geüpdatet wordt, dan vervalt hij.
We raden u aan om dagelijks uw feed te updaten, zo niet meerdere keren per dag. Dit artikel verklaart waarom dat zo belangrijk is.
Het is bijzonder belangrijk om uw feed te updaten als u wijzigingen in uw inventaris heeft (bijv. De prijs van de voorraad is veranderd, de beschikbaarheid van de voorraad, etc.)
Gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie voor uw producten
Gebruik een afbeelding met een resolutie van niet minder dan 220x220. Gebruik, in plaats van een gekleurde achtergrond, een simpele witte achtergrond. Dit zorgt ervoor dat uw product eruit springt.
Wilt u meer weten over hoe u de beste afbeelding voor uw advertenties kiest, lees dan ons artikel over “De Default Image Selector: Selecteer de beste afbeeldingen voor uw shopping feeds”.
Lees ook: 7 Feed Optimalisatie Tips voor Bing Shopping Campagnes.
Heeft u Bing Shopping Campagnes gebruikt voor uw bedrijf? Als u deze vraag met ‘Ja’ heeft beantwoord, deelt u dan enkele van de beste toepassingen die u heeft gebruikt om betere resultaten van uw ads te behalen. Op die manier kunnen we onze gemeenschap van eRetailers en Marketeers helpen hun campagnes verder te optimaliseren.