Pierce AB sloot zich aan bij DataFeedWatch in April 2017 om de controle te nemen over het meest waardevolle onderdeel van hun product advertentiecampagnes: Hun DATA FEEDS.
Vandaag deelt Antoine Coopoosamy, Head of Performance Marketing bij Pierce AB, hun uitdagingen en doelen op het gebied van feed management.
Met een nationale aanwezigheid in 16 Europese markten, meer dan 40 websites en 3,5 miljoen producten is Pierce AB snel een van de meest succesvolle Zweedse e-commerce bedrijven aller tijden geworden. Gespecialiseerd in de verkoop van onderdelen en uitrustingen voor motocross, sneeuwscooters en motorfietsen aan ‘petrol heads’.
Pierce AB is constant op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om online sales te verbeteren en een betere ROAS te realiseren.
En nu over naar Antoine Coopoosamy:
Product Feed Management was in handen van onze IT-afdeling en werd uitgevoerd op een zelfgemaakt ERP en back-end oplossing.
Het probleem met hoe we voorheen onze feeds organiseerden zat hem in de beperkte beschikbaarheid van IT. Hun achterstanden waren snel toegenomen door het lanceren van nieuwe sites en nieuwe features om onze klanten beter te kunnen bedienen.
De belangrijkste doelen die we stelden bij het implementeren van een feed management tool waren:
Verhoog product vertoningen: Dankzij de basis optimalisaties van producttitel en ontbrekende kleur en eigenschappen konden we 40% meer producten lanceren via Google Shopping op markten als Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Betere rankings verkrijgen: Door dit te volgen, konden we hele categorieën of productgroepen uitsluiten op eBay en andere marktplaatsen, waarbij het product veel verschilde van de afbeelding. Dit hielp om de klantverwachtingen beter te managen en hogere ratings te krijgen.
Betere Prestaties: En ook stelde DataFeedWatch ons in staat om onze producten te beheren op basis van voorraadinformatie, kliks en kosten, wat de prestaties op sommige kanalen drastisch heeft verbeterd.
Wij maken gebruik van 3 verschillende verzendmethodes:
Voordat we DataFeedWatch gebruikten was het optimaliseren van onze verzending nogal een klus. Nu hebben we de perfecte voorraad regel gecreëerd om enkel de producten die we met zekerheid kunnen leveren op de relevante kanalen te adverteren.
Neem VOLLEDIGE controle over je feeds.
Door dit te doen, waren we in staat om veel meer producten te lanceren, op tientallen kanalen, zonder restricties vanuit IT.
Een hele goede tip is om de IT-afdeling een ‘Master Feed’ te laten maken met daarin alle elementen die je nodig hebt en elke vorm van product gerelateerde informatie, zoals Google of eBay categorieën, fabrikant, leverancier, marge, etc.
Zodra deze details in je master feed staan, kun je regels maken om efficiënter te zijn in het pushen van de meest winstgevende producten.
Terug naar DataFeedWatch:
We willen Antoine Coopoosamy bedanken voor de tijd die hij nam om met ons te spreken.
Wanneer u de kwaliteit van uw product feed wilt verbeteren, dan vindt u waarschijnlijk ons eBook De complete gids voor Datafeed Optimalisatie handig. Download het en leer hoe u de kwaliteit van uw feed en uw campagnes kunt verbeteren. Of vraag een gesprek aan met iemand uit ons team van feed specialisten.