Nu er steeds meer advertenties op het SERP worden geplaatst, is het voor adverteerders van primair belang om zowel in de winkel als in de reguliere zoekresultaten aanwezig te zijn. Dit verhoogt de zichtbaarheid en de bekendheid van het merk, de kans op kliks, het genereren van verkeer en uiteindelijk de verkoop.
Het probleem is dat het maken en updaten van tekstadvertentiecampagnes in Google veel werk is.
Maar met DataFeedWatch Text Ads is het mogelijk om het hele proces te automatiseren. Feed-Driven Text Ads bespaart niet alleen veel vervelend werk, maar verbetert ook de resultaten van je campagne. Feed-driven tekstadvertenties en zoekwoorden zijn altijd actueel en specifiek voor elk product.
Vandaag nemen we de resultaten van een online retailer van computerhardware, wiens aanbod voortdurend verandert, onder de loep. De online retailer is gevestigd in Denemarken, maar ze hebben in de afgelopen twee jaar hun marketingstrategie uitgebreid en zijn van 3 naar 10 landen gegaan.
Het probleem:
Het verhogen van de ROAS en het richten van het budget op producten die op voorraad zijn in een dagelijks wisselende voorraad.
De oplossing:
Met behulp van DataFeedWatch Text Ads met aangepaste filters over de beschikbaarheid om alleen producten te tonen en reclame te maken voor producten die daadwerkelijk op voorraad zijn.
Kort voorbeeld:
In de Tag-Toewijzing en Filters hebben we het attribuut beschikbaarheid van de productfeed opgenomen om ons te vertellen of de producten op voorraad zijn, en vervolgens hebben we het filter zo ingesteld dat het alleen producten op voorraad bevat.
Het resultaat
We zagen een stijging van de ROAS met 181,24% ten opzichte van de handmatig bijgewerkte campagnes en dat had meteen effect op de ROAS.
Het probleem: Verhoog de conversie voor zoekcampagnes.
De oplossing:
Naast de filteroptie in deel 1 wilden we beter aansluiten bij de verwachtingen van de consumenten die op zoek zijn naar de producten.
Dat hebben we gedaan door 3 dingen te doen:
Door gebruik te maken van de tag voor productprijs kunnen we dynamisch de prijs van het product invoegen in de advertenties en met de boodschap dat het product beschikbaar is.
Korte voorbeelden:
Ads:
Voor een enkel product kunnen we dynamisch de waarden uit de feed toevoegen.
In dit voorbeeld voor de headlines voegen we dynamisch de fabrikant(merk), productnaam en productprijs van het product toe.
Verder hebben we de tekst "Op voorraad" toegevoegd als boodschap aan de consument.
In dit geval hebben we vanwege het handelsmerk alternatieve advertenties gemaakt die ervoor zorgden dat onze advertenties niet zouden worden afgekeurd als gevolg van schending van het handelsmerk.
Zoekwoorden
Het zoekwoord voor dit product bestaat uit de fabrikant en de productnaam/ID-tag.
Hier is een voorbeeld van de brede aangepaste match versie, die automatisch werd aangemaakt.
Het resultaat
Na de implementatie van deze campagnes zagen we een stijging van 109,43% in de conversie van de zoekcampagnes ten opzichte van de eerdere campagnes en de ad creatives.
Dit is de conversie voor onze zoekcampagnes:
Door creatives op maat te maken voor elk product en door zoekwoorden te laten maken van de fabrikant en de productnaam, zagen we een verhoging van de kwaliteitsscore op de zoekopdrachten.
De gemiddelde kwaliteitsscore voor de zoekwoorden lag onder de 6,8, maar nu sluiten we af met een gemiddelde van 7,4, en voor een account met meer dan 75.000 zoekwoorden is dit een opmerkelijke stijging.
Rekening houdend met het aantal updates dat nu automatisch door de DFW Text Ads tool wordt uitgevoerd, zou het vele uren in beslag nemen om de campagnes handmatig te doorlopen en te updaten op basis van beschikbaarheid en prijswijzigingen, maar dit is niet het enige voordeel.
De setup maakt nu automatisch campagnes/advertentiegroepen aan voor nieuwe producten die door de klant zijn aangemaakt, zodat ze niet door de klant hoeven te worden geüpdatet of handmatig nieuwe producten in de productfeed hoeven te worden gevonden. Daarnaast worden producten die uit de productcatalogus van de klant worden verwijderd automatisch gepauzeerd, waardoor de consument geen onnodige 404-error of redirect krijgt.
Dit alles wordt nu geregeld door deze tool. Zo worden de zoekacties nu vaker dan voorheen geüpdatet en kunnen we meer tijd besteden aan andere onderdelen van de online strategie om groei en strategieën voor onze klant te creëren.
River Online is een online marketingbureau gevestigd in Denemarken en Duitsland dat gespecialiseerd is in Google Ads, Search Engine Optimization en Facebook Ads.
Ze hebben een duidelijke visie op het creëren van innovatieve marketingoplossingen en het ontwikkelen van systemen in samenwerking met technologie providers.