De interne velden van DataFeedWatch maken het veel gemakkelijker en efficiënter om je feeds te optimaliseren door in één klap heel veel tijd te besparen en betere mappings te maken.
Interne velden stellen je in staat om slechts één feed te maken die wordt gebruikt om al je kanalen automatisch te mappen. Dit betekent ook dat een enkele regel of wijziging onmiddellijk wordt toegepast op al je feeds. Dit bespaart niet alleen veel tijd: interne velden laat je ook nieuwe velden toevoegen, waarmee je meer mogelijkheden krijgt om je kanaal feeds te optimaliseren.
Je kunt doorgaan met op de oude manier mappen, maar je nieuwe interne velden kunnen automatisch worden toegepast op je bestaande feeds, met maar een paar klikken.
Laten we snel gaan kijken hoe het werkt en hoe jij er je voordeel uit kunt halen:
In het verleden gebruikten de klanten van DataFeedWatch hun bron feeds om shopping feeds voor de kanalen te maken. Elke keer als ze een nieuwe shopping feed wilden, moesten ze een hagelnieuwe feed maken en optimaliseren. Er waren geen alternatieven.
Daarom ook moest het proces van het distribueren van de productcatalogus op andere kanalen iedere keer worden doorlopen. We wisten dat we iets moesten doen om het makkelijker te maken voor PPC-managers om meerdere kanalen te lanceren in zo weinig mogelijk tijd.
Mapping gisteren: Je uploadt je bron feed naar DataFeedWatch en past het aan voor ieder afzonderlijk shopping kanaal. Dat betekent dat je per kanaal aangepaste regels en optimalisaties maakt.
Mapping vandaag: Interne velden voegen een nieuwe laag toe tussen je bron feed en de output feeds van het shopping kanaal. In plaats van je output feeds direct vanaf je bron feed te mappen, map je ze vanuit de interne velden.
Je kunt de interne velden zien als je DataFeedWatch-masterfeed of je prive-collectie van feed regels. In plaats van het maken van een feed voor ieder kanaal, kun je nu een enkele feed maken voor al je kanalen.
Wacht even, een extra tussenlaag zorgt niet voor meer werk in plaats van dat het tijd bespaart? Niet in dit geval.
Het maken van interne velden gaat snel en volgt hetzelfde mapping-proces als voorheen. Je kunt nu:
We laten dit het beste zien aan de hand van een voorbeeld: Stel dat de eigenschap ‘kleur’ mist in je bron feed.
Als je weet dat je kleuren kunnen worden gevonden in de beschrijving, dan kun je een regel maken die die waarde uit de beschrijving haalt. Een regel die nieuwe kleureigenschappen maakt, gebaseerd op de beschrijving, ziet er zo uit.
Het probleem is dat als je dit veld wilt voor je andere kanalen, dat je het dan voor ieder kanaal moet maken. Als je deze regel maakt met interne velden, dan is alles wat je hoeft te doen wanneer je kleur aan je shopping kanalen toevoegt het mappen vanuit je interne velden.
Als je meer voorbeelden wilt zien van het beste gebruik van interne velden: we hebben een lijst van voorbeelden gemaakt en die zijn hier te vinden: Praktische voorbeelden voor het gebruik van interne velden.
Da’s mooi, maar mijn mappings zijn allemaal al goed.
Dat is prima, omdat je dan door kunt gaan met het gebruik van je oude mappings als je dat wilt. Laten we eens kijken welke mapping opties je vandaag de dag hebt in DataFeedWatch.
Je kunt doorgaan met het gebruik van je bron feed voor de mappings.
Dit kan een goede oplossing zijn als je je feed niet naar meerdere shopping kanalen verstuurt en je feeds al hebt ingericht en geoptimaliseerd.
2. Nieuwe mappings met gebruik van interne velden
Als je met veel regels en kanalen werkt, dan is het verstandig dat je overstapt naar de interne velden van DataFeedWatch. Je maakt ze maar één keer aan en gebruikt ze voor alle mappings van kanalen.
3. Gebruik zowel interne velden als inputvelden voor mapping
Onze nieuwe interface stelt je in staat om kanalen te mappen door gebruik te maken van zowel je bron velden als de interne velden van DataFeedWatch.
Je kunt bijvoorbeeld je bron feed gebruiken voor eigenschappen die geen optimalisatie nodig hebben: ID, GTIN. De interne velden kun je gebruiken voor die eigenschappen die wel optimalisatie nodig hebben, zoals titels, beschrijvingen en verzendregels.
4. Pas interne velden toe op bestaande mappings
Als je je kanaal mappings al grotendeels op orde hebt, dan kun je ze converteren naar de interne velden van DataFeedWatch. Het grootste voordeel bestaat er dan uit dat als je ongeacht welke regel of optimalisatie wilt wijzigen, dat je het dan maar 1 keer doet in de interne velden en het dan automatisch wordt toegepast op alle kanalen.
Opmerking: Interne velden zijn NIET beschikbaar voor sub-accounts TENZIJ vanuit de hoofdaccount de instellingen voor ieder sub-account worden gewijzigd.
Als je meer wilt weten over het maken van interne velden vanaf het begin of vanuit bestaande kanaal regels, bekijk dan de video hieronder of lees dit artikel in de Help-sectie: Hoe interne velden te maken en te gebruiken?
Je kunt alle productvelden in je masterfeed definiëren en beheren op één plaats.
2. Snellere mapping
Als je een veld wilt veranderen, bv. Titel, dan verander je het maar één keer in de interne velden, waarna het automatisch wordt geüpdatet in alle shopping kanalen.
3. Snellere optimalisaties waar het maar kan
Stel: je verkoopt drie soorten kleding: jurken, schoenen en shirts. Voor ieder kledingstuk wil je een ander titel formaat voor gebruik op alle shopping kanalen. Bovendien heb je een algemeen titel formaat nodig voor alle producten op sommige kanalen. Je kunt deze verrijkte titels in interne velden maken en vervolgens worden ze geüpdatet op ieder kanaal waar ze gebruikt worden.
4. Vermijd fouten en verkeerde combinaties
Doordat alle updates en optimalisatie op één plek plaatsvinden, ben je ervan verzekerd dat de data juist is op ieder kanaal.
Wil jij snel en gemakkelijk onbeperkt feeds maken voor shopping? Wil jij regels maar één keer hoeven maken en dan toepassen op alle shopping kanalen? Gebruik DataFeedWatch om je eigen ‘Catalogus van feed optimalisatie regels’ aan te leggen.