De data feed is de basis waarop uw campagnes op Google of andere shopping kanalen wordt gebouwd. Data Feed Management en campagne management zouden hand in hand moeten gaan. Hoe beter de feed, hoe beter de resultaten van de campagne.
Wij hebben de Data Feed Optimalisaties die onze klanten over de afgelopen 12 maanden hebben gedaan geanalyseerd. Hier zijn de 10 die hun het meest aanspreken:
Veel producten krijgen veel clicks, maar worden nooit verkocht. Het verwijderen van deze onrendabele producten uit uw campagne bespaart u veel geld. Geef uw geld alleen uit aan winnaars.
DataFeedWatch-Analytics stelt u in staat tot het opsporen van alle onrendabele producten en deze met één klik te verwijderen uit uw feeds:
Als de beschikbaarheid van ieder product in uw data feed staat, dan spendeert u niet langer reclamebudget aan producten die niet op voorraad zijn:
Bieden op uw eigen producttypes is veel effectiever dan bieden op een algemene categorie van een kanaal:
Als u ringen verkoopt, dan heeft u naar alle waarschijnlijkheid 3 product types: zilver, goud en diamant. Maar Google bijvoorbeeld heeft maar 1 categorie: Apparel & Accessoires > Jewelry > Rings. Dus, als u biedt volgens (Googles) categorie, dan heeft u maar 1 ‘bid’ voor alle ringen. Als u producttype toevoegt aan uw data feed, dan kunt u verschillende ‘bids’ voor ieder product type instellen.
of
Als u op iets anders dan categorie of merk wilt bieden, dan moet u een custom label aanmaken voor bijvoorbeeld prijs of marge of seizoen of speciale aanbieding. Dit zorgt ervoor dat u meer kunt bieden op hoger geprijsde producten of op de producten die in de aanbieding zijn deze week. Bieden op specifieke eigenschappen kan uw RoI drastisch verbeteren.
Ieder product heeft diverse afbeeldingen, met verschillende kleuren of vanuit verschillende hoeken. Zorg ervoor dat voor ieder product de beste afbeelding is geselecteerd in uw data feeds. De 'Select Default Image' functie in DataFeedWatch zorgt ervoor dat u de beste afbeelding voor ieder product kunt selecteren, met 1 simpele klik:
Neem belangrijke eigenschappen zoals merk, kleur en maat en de belangrijkste kernelementen op in uw titel:
Het instellen van de meest specifieke sub-sub-sub-categorie vanuit de indeling van welk kanaal dan ook zal uw conversies verbeteren.
Het toevoegen van promoties aan uw productadvertenties is een van de beste manieren om eruit te springen en zo uw traffic en conversies te verhogen.
Als u in staat bent om de 'parent' producten te identificeren, dan kunt u:
Als uw site een mobiele versie heeft, dan is het belangrijk dat u dat laat weten aan uw online kanalen. Zij kunnen vervolgens uw productadvertenties aan de mobiele versie van uw productpagina’s toevoegen.