Wanneer uw data feed product data bevat zoals brutomarge, voorraad, cpc of prijs-groep, kunt u uw ppc-campagnes zeer effectief optimaliseren. Het samenvoegen van diverse bronnen in een feed zorgt ervoor dat u exact dat voor elkaar krijgt!
Zoals bij de meeste marketinginspanningen, wordt online marketing in toenemende mate data gedreven. Jammer genoeg is de data die u wilt gebruiken nooit beschikbaar met een druk op de knop. Maar, als u voldoende aandacht besteedt aan uw data-integriteit, kunt u uw data gemakkelijk verrijken en uw online marketing inspanningen verbeteren. DataFeedWatch biedt u de mogelijkheid om meerdere feeds samen te voegen die product data vanuit verschillende bronnen bevatten, of nog interessanter, aanvullende informatie over uw producten.
Er zijn een behoorlijk aantal bronnen die u kunt gebruiken om relevante informatie toe te voegen aan uw productgegevens. Laten we beginnen met uw verkoopgegevens of verkoop-administratiesysteem, dat bevat alle benodigde informatie om gegevens te genereren zoals marge per product of productgroep. Het verrijken van de gegevens van uw product input feed biedt u verschillende manieren om uw campagne prestaties te verbeteren. Bijvoorbeeld door custom labels gebaseerd op marge-categorieën aan uw Google-feed toe te voegen en ze te gebruiken in uw Google Shopping campagnes om optimale cpc biedingen in te stellen.
De beschikbaarheid van actuele voorraadgegevens is essentieel voor het succesvol beheren van een eCommerce bedrijf. Het groeiende aantal marktplaatsen en andere kanalen die uw producten verkopen maakt het zelfs belangrijker om uw voorraadgegevens te organiseren. Verkopers gebruiken vaak een Product Information Management systeem (PIM), ERP of ander middel dat hun voorraaddata bevat. Het samenvoegen van deze gegevens met uw product data feed en het updaten van uw output feeds meerdere keren per dag biedt u de mogelijkheid om onmiddellijk te stoppen met het adverteren van producten met lage voorraadniveaus en vice versa te beginnen met het verkopen van producten die weer op voorraad zijn. Het stoppen van adverteren voor producten die (bijna) niet meer op voorraad zijn, bespaart u CPC, maar belangrijker nog: voorkomt teleurgestelde klanten.
Succesvol zijn in de jacht naar de online consument is in eerste instantie gebaseerd op het aanbieden van de juiste prijs. Repricing is een zeer belangrijk middel, zeker voor ondernemers die vergelijkbare producten aanbieden in een concurrerende omgeving. Verkopers gebruiken vaak een tool van een derde partij om prijzen te monitoren en te updaten gebaseerd op courante gegevens van concurrenten.
Het samenvoegen van repricing-gegevens biedt verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld: het uitsluiten van alle producten die een prijsrange hebben van > 3 en daarom niet tot de 3 goedkoopste behoren, en ze weer toevoegen als hun prijsrange verbetert. Of alle producten erbij betrekken als concurrent A, B of C geen voorraad meer heeft. En als uw prijsgegevens uit de repricing-app komen in plaats van direct uit uw winkel, zorgt samenvoegen ervoor dat u de meest courante prijsgegevens aan uw feed toevoegt.
Het bouwen van data feeds voor alle soorten kanalen en marktplaatsen vereist soms data die niet in de input feed van uw eCommerce platform zit, maar wél beschikbaar is op uw website. Door een web-scraping tool te gebruiken bent u in staat om de benodigde data te 'scrapen' en het samen te voegen met uw product data feed gebaseerd op een unieke ID. Op deze manier bent u nog steeds in staat om de beste kwalitatieve data feeds te bouwen en concurrerend te zijn!
De beschikbaarheid van voldoende relevante gegevens is de sleutel voor het genereren van nuttige analytische rapporten. Het samenvoegen van cost data feeds van de kanalen en marktplaatsen die u gebruikt, biedt u de mogelijkheid om uitgebreide rapportages te genereren, maar belangrijker nog: stelt u in staat om uw RoI te verbeteren. Bijvoorbeeld: het vergelijken van uw marge met uw CPA beschermt u tegen het verspillen van uw budget en dat budget effectiever in te zetten (meer informatie).