e-commerce schiet de lucht in, en wint meer tractie dan ooit te voren. Zelfs op het moment van schrijven keert iemand zich naar e-commerce om een aankoop te maken. En de voortdurende groei van e-commerce werd nog verder versterkt door de impact van COVID-19, waardoor online aankopen nu in totaal 15% van de detailhandel in Australië gaan vormen.
Terwijl online aankopen blijven stijgen, welk kanaal verkiezen Australiërs om hun aankopen te plaatsen? En welke andere redenen zijn er om het web te kiezen boven de winkelstraat?
Australië heeft, net als de rest van de wereld, een grote stijging in online verkopen waargenomen in de afgelopen jaren.
En aangezien 85% van de Australiërs nu gebruik maken van het internet, is het geen verrassing dat ook de Australische e-commerce die groei meegemaakt heeft. Wat zijn dus de voornaamste redenen voor Australiërs om online te winkelen?
Online winkelen begon al een stijging te zien doorheen 2018 en 2019 in sectoren zoals mode, voeding en seizoensgebonden producten. En deze trend zette zich enkel voort toen de pandemie toesloeg in 2020. In de nasleep van COVID-19 verschenen er zelfs 200.000 nieuw Australische online winkelaars, en winkelden 5,2 miljoen huishoudens online in april 2020 alleen.
Australia Post gaf hun 2020 eCommerce Industry Report vrij met ook een uitgebreide blik op trends van 2019.
Wirecard’s Global Consumer Report meldde dat gemak een grote rol speelt als het aankomt op de keuze van klanten om de online weg in te slaan. Het is veel eenvoudiger om een variatie aan opties te vergelijken en precies het product te vinden dat je zoekt met een paar muisklikken.
Nog een drijfveer zijn de meerdere manieren om online te betalen, zoals via apps of het scannen van de vinger, en de mogelijkheid tot BOPIS (buy online, pickup in store). BOPIS combineert de voordelen van tijd besparen, zich veilig voelen, en geld besparen op verzendkosten.
Bron: Webalive.com.au
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Je hebt dus beslist om online te verkopen in Australië. Wat nu?
Tijd om het optimale kanaal (of kanalen) te vinden om je bedrijf het best te ondersteunen. Neem de tijd om na te denken over wat je van een kanaal verwacht en wat je einddoelstellingen zijn.
Wanneer je in het begin een kanaal overweegt, ga dan naar de site en neem een kijkje om je eerste indruk waar te nemen. Let op factoren zoals welk soort producten er populair zijn en of er veel verkopers zijn met producten gelijkaardig aan die van jou. Als dit het geval is, kun je dan concurreren met je prijzen en verzendkosten?
Als er geen producten zijn zoals die van jou, betekent dit niet noodzakelijk dat dit kanaal niet voor je geschikt is. Het zou kunnen dat het potentieel onbenut is gebleven en dat je, door hier te verkopen, de markt voor jezelf hebt.
Er zijn heel wat beperkingen die je weg kunnen houden van een specifiek kanaal.
Hoe ziet je budget eruit? Als je voornaamste focus ergens anders ligt en je momenteel enkel een poging waagt om te verkopen in Australië, wil je er wellicht niet meteen groot deel van je budget aan besteden. In dit geval moet je uitkijken voor hoge verkooppremies.
Vergelijk de commissies van elk kanaal samen met de marketingkosten om je product bekend te maken. Als er hoge kosten aan verbonden zijn, maar ook heel wat organisch verkeer langskomt (zoals Amazon), kan dit elkaar compenseren.
Kosten voor verzending en fulfillment zijn ook een belangrijke factor. Controleer of het kanaal een eigen fulfillmentplan aanbiedt dat je op lange termijn geld kan besparen, of dat je de verkopen zelf moet afhandelen.
Tenzij je de tijd hebt om de basis te leren over de meer geavanceerde kanalen, is het geen slecht idee om er een te vinden met makkelijke toegang.
Klantenservice en gebruiksgemak zijn geweldige verkoopargumenten. De kennis dat er een vertegenwoordiger klaar staat om je te helpen wanneer nodig, kan je het vertrouwen geven om dat kanaal te kiezen.
Lees ook enkele beoordelingen van verkopers om een algemeen beeld te krijgen over hun ervaringen.
Maar als een streng leerproces je niet afschrikt, ga er dan voor!
Aangezien e-commerce steeds populairder wordt, kijken we hier even naar enkele van de voornaamste spelers op de markt op dit moment:
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Als winkeliers heb je op heden geen keuze te kort. Dit kan het uitfilteren en een uiteindelijk besluit enorm bemoeilijken. Ons doel bestaat eruit een deel van de stress weg te nemen door je een volledige analyse te bieden van enkele populaire kanalen. We hopen dat je uiteindelijk wat makkelijker kunt beslissen en een beeld hebt van welke richting je wilt inslaan.
Amazon is de grootste marktplaats in de wereld. Het is ook de toonaangevende marktplaats in Australië. Het is vaak de eerste plaats waar vele consumenten gaan zoeken, wat het een ideale plaats maakt om te verkopen, ongeacht de grootte van je onderneming. Amazon heeft een ruim aanbod aan productsecties, zodat je bijna alles kunt verkopen. De website is bijzonder functioneel, toont duidelijk beoordelingen en wordt vertrouwd door consumenten. Amazon heeft echter ook aparte websites voor verschillende landen. Dit kan de hoeveelheid potentiële klanten ietwat beperken. Je zit ook vast aan de valuta en de taal voor de gekozen locatie. Dit kan vele mensen op zoek naar een bestelling afschrikken als Engels niet hun eerste taal is.
Amazon is gekend voor het hosten van bijna elk artikel waar een klant naar op zoek is. Dit heeft het een norm gemaakt voor mensen die met gemak willen winkelen. Voor winkeliers die op zoek zijn naar een platform om van start te gaan, is Amazon ideaal voor niet gespecialiseerde producten.
Amazon.au heeft 3 verschillende tariefcategorieën die bijdragen aan de totale kosten.
1. Het verkoopplan.
Het basisplan is gratis en je betaalt enkel wanneer je een artikel verkoopt. Dit is beschikbaar voor maximaal 50 artikelen. Nadien moet je overstappen op het professionele plan, dat 49,95 AUD per maand kost.
2. De verwijzingsvergoeding
Beide plannen vereisen een tweede soort premie, de doorverwijzingsvergoeding. Deze ligt gewoonlijk tussen 8-15% per verkoop, afhankelijk van de categorie van je product.
3. De optionele fulfillmentkost
Deze wordt aangerekend als je wilt dat Amazon je fulfillment overneemt, waarbij je bestelling voor jou verpakt en verzonden wordt.Deze vergoeding wordt aangerekend aan klanten die gebruik maken van de dienst Fulfillment by Amazon. Gebruik Amazon's omzetcalculator om te kijken of het voor jou winstgevend is.
Moeilijkheid: Gemiddeld
Een voordeel van Amazon is dat hun Seller’s Central-interface je geen problemen geeft. Deze is vrij simpel te gebruiken en er zijn tal van hulpartikelen om je te helpen bij elk probleem dat je ondervindt.
Het moeilijkere aspect van Amazon komt uit hun productvereisten. Amazon is strikt. Om je producten goedgekeurd te krijgen, moet je tot in de puntjes voldoen aan al hun vereisten. Bovendien moet je wat tijd steken in de optimalisatie van je vermeldingen om de Buy Box te winnen en potentiële fouten te vermijden
Op dit moment is het nog niet mogelijk om je eigen loyaliteitsschema's in te stellen bij het verkopen op Amazon.
Amazon heeft aparte websites voor elk ondersteund land. Hierdoor is het niet mogelijk om de taal en de valuta te wijzigen zonder naar een van de andere websites te gaan. Desondanks kunnen kopers Amazon-websites gebruiken van over de hele wereld.
Tijdens het winkelen controleren de websites automatisch de locatie van de gebruiker, en laten ze deze weten welke producten naar hen verzonden kunnen worden. Dit betekent dat je wereldwijd kunt verkopen via Amazon, maar gewoon aanvullende accounts moet aanmaken.
Amazon's platform volledig beveiligd en enorm vertrouwd onder e-commerce-kanalen.
Amazon-ondersteuning is beschikbaar via de LiveChat-functie op hun website. Van zodra je verbonden bent met een teamlid, zijn ze erg responsief en effectief. Ze gebruiken ook een actieve Twitter-account waar je hun aandacht kunt trekken en om hulp kunt vragen.
Aankopen op Amazon kunnen geplaatst worden met de meest gebruikelijke methoden. Er worden grote bedrijven aanvaard zoals Visa, Mastercard, American Express en UnionPay, evenals cadeaubonnen en 'Pay at your pace with Zip'.
Amazon maakt van retourzendingen en annuleringen een makkie. Bovendien worden zowel de koper als de verkoper beschermd, zodat niemand verlies lijdt. Er wordt steeds een eerlijke oplossing gegarandeerd, aangezien Amazon optreedt als neutrale partij tussen de klant en de verkoper. Zelfs e-mailcommunicatie tussen de twee wordt afgehandeld via Amazon's platform.
Klanten kunnen artikelen die ze leuk vinden opslaan in een verlanglijstje. Hierdoor kunnen ze deze op een later tijdstip kopen, wanneer klanten terugkeren naar het platform.
Bestaat er een app / Is het mobielvriendelijk?
Consumenten kunnen van overal de catalogus doornemen en winkelen met zowel een mobielvriendelijke versie van de website, als een mobiele/tablet-app.
Duidelijkheid beoordelingen
Klanten kunnen met gemak hun eerlijke blik op hun ervaring met hun aankoop delen. Het is ook een geweldige manier om potentiële klanten te tonen dat je een betrouwbare winkelier bent. Je kunt er ook in zoeken, waardoor de functie nog beter is voor consumenten. Onthoud enkel dat je op de knop 'Een beoordeling aanvragen' moet klikken nadat de bestelling voltooid is om beoordelingen te ontvangen.
Afbeeldingen/video's
Amazon heeft specifieke vereisten voor afbeeldingen en video's opgesteld. Dit helpt verkopers op gelijke voet te starten. Houd goed rekening met deze regels om weigeringen te vermijden.
Uitverkoopprijzen worden naast de normale prijzen weergegeven, waarbij ook het kortingspercentage zichtbaar is. Dit helpt consumenten een beter inzicht krijgen in de omvang van de korting. Belastingen zijn allemaal inbegrepen in de originele prijsvermelding. Verzending wordt toegevoegd bij het afrekenen, waarbij de kosten variëren afhankelijk van de winkelier en zijn leveringsopties.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
eBay is nog een gerenommeerd platform over de hele wereld met een grote invloed in Australië. eBay, die oorspronkelijk van start ging als een veilingwebsite, heeft zich uitgebreid tot een volwaardige marktplaats, met zowel de verkoopmogelijkheid om nu te verkopen als te veilen. Op dit moment rekenen eBay-vermeldingen echter nog steeds op andere winkeliers die hun producten verkopen, aangezien het merk zelf geen producten aanbiedt.
eBay heeft categorieën voor een ruim aanbod aan producten, en is dus een geweldige plaats om te beginnen verkopen. Het platform werkt ook samen met Coles-supermarkten om de boodschappen van Australische consumenten naar een welgekende marktplaats te brengen.
eBay biedt een uitgebreid aanbod van producten aan. Het platform is ontworpen om makkelijk te gebruiken vanwege de hoeveelheid eenmalige verkopers en mensen die tweedehands goederen verkopen.
eBay’s premies verschillen enorm op basis van enkele factoren, inclusief:
Als je een eBay-winkel bezit, betaal je een van de volgende prijzen afhankelijk van de grootte van je winkel:
Hier worden vermeldingspremies tussen 1,65-3,85 AUD aan toegevoegd, samen met de optionele upgrades.
Moeilijkheid: Gemiddeld
Het werk begint na het vermelden van je artikelen op eBay. Je moet uitgebreid onderzoek uitvoeren nar andere verkopers die hetzelfde product als jou aanbieden. Zijn er vele gelijkaardige artikelen en voor hoeveel worden ze verkocht?
eBay rekent verkopers aan per artikel, maar je kunt de eerste 200 gratis vermelden (in de meeste gevallen). Klein beginnen is dus een geweldige strategie als je dit kanaal wilt proberen. Onthoud gewoon dat je hun beleid moet nakijken alvorens je begint.
Helaas laat eBay het gebruik van individuele beloningsschema's niet toe, en word je beperkt tot hun eigen systeem.
Beschikbare talen, valuta, en locaties
Omdat eBay meer dan een website heeft, wordt het beperkt tot de Engelse taal en de Australische dollar. Als je van locatie wenst te wijzigen, moet je naar de eBay-winkel voor de gewenste locatie gaan.
eBay is een veilig platform. Het is gekend en vertrouwd in Australië en de rest van de wereld. Het heeft een uitgebreid veiligheidsbeleid dat zowel verkopers als klanten veiligstelt.
Contact opnemen met de eBay-ondersteuning is eenvoudig. Je kunt dit via hun website of sociale media. De meeste methoden krijgen antwoord op dezelfde dag.
eBay aanvaardt de voornaamste betalingsvormen:
eBay heeft een eerlijk beleid met betrekking tot retourzendingen en annuleringen, dat rekening houdt met zowel de koper als de verkoper. Om te beginnen aan het retour-.annelueringsproces moeten klanten de optie selecteren uit het keuzemenu in de sectie met bestellingen. eBay treedt op als bemiddelaar voor kopers en verkopers tijdens retourzendingen en annuleringen. Dit zorgt ervoor dat alle transacties steeds eerlijk zijn voor beide partijen.
Het is mogelijk voor klanten om artikelen toe te voegen aan hun verlanglijstje zodat ze op een later tijdstip terug kunnen keren om ze te kopen.
Ja, eBay heeft een app en een mobielvriendelijke website.
Als koper laat eBay je toe om zowel de aankoop als de verkoper te beoordelen. Dit geeft verkopers een dubbele kans om de concurrentie voor te blijven op het gebied van vertrouwen als winkelier. Toegang tot de beoordelingen is gemakkelijk op eBay. Ook hierin wordt bemiddeld. Hierdoor krijg je geen oneerlijke beoordelingen die het merkimago beschadigen, tenzij je dit zelf veroorzaakte.
Om ervoor te zorgen dat de concurrentie eerlijk verloopt, heeft eBay specifieke vereisten voor afbeeldingen. Op deze manier houden alle productvermeldingen dezelfde norm aan, wat ook voordelig is voor de consument. Op heden is het niet mogelijk om video's van je artikelen toe te voegen.
Uitverkoopprijzen worden naast de gewone prijs van een artikel benadrukt om het verschil duidelijk te maken aan klanten. Belastingen zijn al in de prijs inbegrepen. Verzending wordt toegevoegd bij het afrekenen, waarbij de goedkoopste optie benadrukt wordt op de zoekpagina. Het aanbod aan opties hangt volledig af van de winkelier.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Catch kan met trots zeggen dat het de nummer één van Australische handelaar voor online winkelen is. Het is opnieuw een platform met een enorm aanbod aan producten.
Catch bekijkt zichzelf als een vooruitdenkend platform. De website is een van de meest gebruiksvriendelijke op mobieltjes (met ook een even efficiënte app). Zelfs meer dan 70% van de bestellingen op de website gebeuren via mobiele apparaten.
Catch heeft een ruim aanbod aan product te koop, inclusief boodschappen, kleding en elektronica.
Catch rekent verkopers maandelijkse 49,99 AUD aan. Bovendien wordt er een commissie van 10-25% in rekening gebracht, afhankelijk van de productcategorie.
Moeilijkheid: Makkelijk
Om te beginnen verkopen op Catch moet je hier ja aanvraag indienen. Er zijn 3 hoofdcriteria waaraan je moet voldoen:
Van zodra je goedgekeurd bent, kun je je winkel aanmaken, krijg je een onboarding met een Marketplace-specialist, en kun je beginnen verkopen.
Getrouwheidsprogramma's
Catch heeft zijn eigen loyaliteitsprogramma's genaamd Club Catch en FlyBuys. Er worden echter geen implementaties van eigen loyaliteitsschema's toegestaan.
Beschikbare talen, valuta, en locaties
Catch is enkel beschikbaar in het Engels, en in Australische dollar. Australië en Nieuw-Zeeland zijn de enige beschikbare locaties.
Vertrouwen en veiligheid platform
Het kanaal is erg goed beveiligd en vertrouwd door klanten op het Australische continent.
Contact en sociale media
Catch kan gecontacteerd worden via sociale media, contactformulieren en telefoon.
Betalingsopties
Catch laat verschillende betaalmethoden toe, inclusief:
Retours en annuleringen
Klanten kunnen producten terugzenden in ruil voor winkelkrediet of een nieuwe versie van hetzelfde product. Retourzendingen kunnen tot 14 dagen na ontvangst van het artikel uitgevoerd worden, en enkel als het artikel niet geopend werd. Alle algemene voorwaarden vind je hier.
Verlanglijstjes
Catch laat verlanglijstjes toe, zodat klanten hun favoriete producten kunnen opslaan voor later.
Bestaat er een app / Is het mobielvriendelijk?
Catch beschikt zowel over een app als over een mobielvriendelijke website.
Duidelijkheid beoordelingen
Beoordelingen zijn duidelijk en makkelijk te vinden op Catch. Ze worden inbegrepen in de initiële zoekpagina, onder elk beoordeeld product.
Catch heeft een aantal afbeeldingsvereisten om ervoor te zorgen dat de geadverteerde producten op de duidelijkste manier aan consumenten getoond worden. Deze omvatten:
Video's worden momenteel niet ondersteund in de afbeeldingssectie.
Uitverkoopprijzen, verzending en belastingen
Belastingen zijn inbegrepen in de vermelde prijs. Verzendkosten worden vermeld op de zoekpagina. Vele vermelde verzendkosten zijn echter voor klanten die over Club Catch beschikken, wat aanvullende kosten kan teweegbrengen die later worden toegevoegd. Uitverkoopprijzen worden vermeld als 'save' plus het te besparen bedrag, naast de standaardprijs. Toch zijn de uitverkoopprijzen op Catch niet het duidelijkst vanwege de manier waarop ze vermeld worden.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
ASOS Marketplace heeft een steeds beter ontwikkelde online aanwezigheid in Australië. Het merk richt zich voornamelijk op de verkoop van kleding en schoenen, waarbij ze hun eigen merk, merknamen en winkeliers met hun eigen merk vertegenwoordigen.
Dit ruime aanbod aan producten, evenals een gevestigd merk, maken het een geweldige plaats om kleding te verkopen.
De voornaamste focus van ASOS Marketplace licht op de verkoop van klederdracht zoals kledij, accessoires en schoenen.
Er wordt een commissie van 20% aangerekend voor elke verkoop die je uitvoert.
Moeilijkheid: Makkelijk indien aanvaard
ASOS Marketplace is een kanaal waar je een aanvraag moet indienen alvorens je goedgekeurd wordt. Ze hebben twee kwalificaties waarmee ze bepaalde winkeliers uitfilteren: ofwel moet je je eigen ontwerpen verkopen, ofwel over erg georganiseerde klassieke modellen beschikken. Dit laatste betekent dat je artikelen minstens 20 jaar oud moeten zijn.
Maar als je onder een van deze twee categorieën valt, word je aanvaard en ontvang je je eigen accountmanager. Dit maakt het beheer van je winkel heel wat makkelijker en beperkt het onderhoud tot een minimum. Het voordeel van deze parameters is dat klanten weten dat ze je kunnen vertrouwen.
ASOS probeerde een loyaliteitsprogramma uit genaamd ASOS A-List, maar besloot om het niet te houden. Ondertussen hebben ze nog steeds geen vervanging voorzien voor het programma.
ASOS Marketplace is beschikbaar in meerdere valuta, en ook de taal is aanpasbaar, ongeacht waar je je bevindt. Het platform maakt echter gebruik van Google Translate, en is dus verre van perfect.
De ASOS Marketplace is beschikbaar in verschillende valuta en talen over de hele wereld.
ASOS is een volledig beveiligd platform.
ASOS is erg responsief op sociale media en je krijgt een toegewijde accountmanager van zodra je boetiek goedgekeurd is.
ASOS aanvaardt vele betaalmethoden, zoals:
Als een klant een bestelling retour wil zenden of wil annuleren, gebeurt dit gemakkelijk via de website of de app. Ze hoeven enkel in te loggen op hun account, naar de sectie bestellingen gaan, en van daaruit de stappen volgen.
In plaats van een 'verlanglijstje' kunnen ASOS-klanten een hartje toevoegen aan hun artikelen om deze voor later op te slaan. Deze blijven 90 dagen in hun favorieten staan.
ASOS biedt zowel een mobielvriendelijke webpagina als een mobiele app om van overal te winkelen.
Klanten kunnen hun ervaring delen met behulp van de feedbacksectie. Klanten moeten echter zelf het initiatief nemen, want de winkeliers krijgen niet de mogelijkheid om een beoordelingsverzoek te versturen.
Afbeeldingen/video's
Klanten krijgen toegang tot de volledige afbeelding van je artikelen, 360-afbeeldingen en video's. Je moet er wel voor zorgen dat ze allemaal voldoen aan de richtlijnen.
Uitverkoopprijzen worden naast de standaardprijs vermeld zodat klanten makkelijk het verschil kunnen zien. Belastingen zijn in de vermelde prijs inbegrepen. Verzending wordt toegevoegd bij het afrekenen, met kosten die variëren afhankelijk van de leveringssnelheid en de gewenste collectie.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
MyDeal is nog een gevestigde Australische marketplaats, actief sinds 2011. MyDeal richt zich voornamelijk op lifestyleproducten, zoals meubelen en elektronica. Het meldt dat er momenteel meer dan 2000 lifestyledepartementen binnen MyDeal bestaan. Het merk blijft echter ook op andere gebieden van e-commerce uitbreiden.
MyDeal richt zich voornamelijk op lifestyleproducten.
MyDeal heeft flexibele kosten afhankelijk van de productcategorie. Het platform meldt dat je hen rechtstreeks moet contacteren voor een offerte over wat het verkopen op het kanaal kan kosten.
Gebruiksgemak en integratie
Moeilijkheid: Gemiddeld
Onboarding bij MyDeal is een vrij rechtuit proces. Het enige wat je hoeft te doen is een snel formulier invullen, en vervolgens neemt een vertegenwoordiger contact met je op om je op weg te helpen. Als je al gebruik maakt van een e-commerceplatform, kun je gemakkelijk verbinding maken met je nieuwe MyDeal-winkel.
Enkele andere vereisten om te overwegen zijn de capaciteit om je artikelen in AUD te verkopen, en rekening te houden met mogelijke conversiekosten. Je producten moeten ook in de categorie Huis & Tuin vallen, waarbij je een ruime keuze aan subcategorieën krijgt, zoals media, kleding, meubelen, schoonheidsproducten en meer.
MyDeal biedt een eigen loyaliteitsschema aan, gekend als 'shop and earn'. Helaas kun je momenteel nog geen eigen loyaliteitsprogramma toevoegen.
MyDeal is momenteel enkel beschikbaar in het Engels. Het is ook alleen beschikbaar in Australië, en in Australische dollar.
MyDeal is een vertrouwd platform. Het is erg goed beveiligd voor zowel verkopers als klanten.
MyDeal biedt ondersteuning via sociale media, contactformulieren en telefoon (momenteel niet beschikbaar vanwege COVID-19).
MyDeal aanvaardt momenteel:
Annuleringen en retourzendingen worden beheerd in de sectie 'my orders' op de website. MyDeal garandeert geen terugbetaling voor retourzendingen en annuleringen. Beslissingen worden door de winkeliers zelf genomen, en geval per geval bekeken.
MyDeal stelt klanten in staat hun favoriete producten toe te voegen aan een verlanglijstje om op een later tijdstip te kopen.
MyDeal biedt zowel een mobielvriendelijke website als een app aan.
Duidelijkheid beoordelingen
Beoordelingen worden onder de producten vermeld in de zoekpagina, en zijn makkelijk te vinden.
MyDeal biedt momenteel tot 20 afbeeldingen per vermelding aan, zonder video's. Hier zijn de belangrijkste vereisten voor afbeeldingen:
Belastingen zijn inbegrepen in de vermelde prijs. De verzending wordt toegevoegd bij het afrekenen. Uitverkoopprijzen worden samen met het kortingspercentage naast de originele prijs weergegeven om klanten de omvang van de korting te helpen begrijpen.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Kogan is een van Australië’s grootste marktplaatsen. Het platform biedt een eigen merk aan producten, en daarnaast deze van vele andere winkeliers. Kogan is een geweldig platform voor ernstige verkopers in Australië en Nieuw-Zeeland. Het laat echter geen eenmalige verkopers toe, of niet gevestigde inconsistente winkels.
Kogan is nog een marktplaats met een ruim aanbod aan producten, zonder specifieke focus. Het verkoopt alles van elektronica tot kleding.
Om Kogan's prijzen te kennen, moet je vragen om een offerte via hun applicatie of ondersteuningskanalen.
Moeilijkheid: Moeilijk
Kogan is gebruiksvriendelijk voor klanten. Voor winkeliers kan de integratie van je winkel echter wat tijd in beslag nemen. Dit komt doordat je eerst een aanvraagprocedure moet doorlopen. Ook je merk moet goedgekeurd worden om je producten en merk volledig zichtbaar te maken.
Je kunt je producten uploaden via hun verkoperssjabloon. We raden ook aan om hun richtlijnen voor velden te volgen om weigering te vermijden.
Verkopen op Kogan kan je producten aan tal van klanten laten zien, maar kan meer afgestemd zijn op gevestigde bedrijven en minder op kleinere.
Daarnaast bieden ze de mogelijkheid om bekendheid te creëren voor je product als je zelf de online fulfillment van je bestellingen niet wilt uitvoeren. Als dit het geval is, kun je een aanvraag als leverancier indienen.
Kogan beschikt over een eigen loyaliteitsprogramma. Het laat winkeliers echter niet toe om hun eigen loyaliteitsschema's toe te voegen.
Kogan is beschikbaar in Australië en Nieuw-Zeeland, met zowel de Australische als de Nieuw-Zeelandse dollar. Engels is de enige beschikbare taal.
Kogan een vertrouwd en beveiligd platform.
Je kunt Kogan contactteren via sociale media, of via het berichtensysteem van hun klantendienst.
Kogan biedt een aanzienlijke hoeveelheid betaalmogelijkheden aan, inclusief:
Kogan laat toe product binnen 14 dagen terug te zenden zonder vragen te stellen. Nadien kunnen de winkeliers zelf beslissen of ze retourzendingen aanvaarden. Annuleringen moeten ingediend worden voor de verzending van de producten.
Kogan lijkt geen verlanglijstjes aan te bieden.
Kogan biedt zowel een mobielvriendelijke website als een app aan.
Beoordelingen worden op de pagina met zoekresultaten vermeld, direct onder het product.
Je kunt tot 8 afbeeldingen uploaden met hun URL. De eerste afbeelding is verplicht en moet het product duidelijk weergeven met een witte achtergrond. De rest zijn optioneel en hebben geen specificaties, behalve dat marketingberichten en tekst niet toegelaten zijn.
Uitverkoopprijzen worden vermeld als de duidelijkste prijsoptie, met de originele prijs in een grijze kader. Belastingen zijn inbegrepen in de vermelde prijs. De verzending wordt toegevoegd bij het afrekenen.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Als winkelier kan de keuze uit de groeiende hoeveelheid e-commerce kanalen in Australië een echte uitdaging zijn. Het is belangrijk om tijdens je beslissing te weten welke factoren het belangrijkst zijn voor jou en je onderneming. Je moet echter ook onthouden dat je niet permanent beperkt wordt tot een enkel kanaal, of zelfs tegelijkertijd.
Verschillende kanalen uitproberen en hun functies vergelijken kan het begin zijn om het maximale uit je online winkel te halen.