DataFeedWatch Blog | Feed Marketing Tips, Adviezen, Inzichten

Feed Review 1.0 - Evalueer en Troubleshoot Uw Productfeed

Geschreven door Paweł Fijak | 3-dec-2019 8:48:49

We hebben het al vaak gezegd. U weet het eigenlijk al. Uw productfeed is de basis van uw shopping campagnes. U kunt uw feed nu rechtstreeks in DataFeedWatch evalueren en eventuele problemen oplossen.

Vandaag kondigen we met trots de eerste versie van onze Feed Review-functionaliteit voor al onze klanten aan. Met Feed Review 1.0 kunt u controleren of de velden in uw bronfeed waarden bevatten of dat er gegevens ontbreken.

 

Hoe beoordeelt u de kwaliteit van uw productgegevens?

Feed Review 1.0 is een apart tabblad in uw Channel Mapping Interface. Vanuit het navigatiemenu kunt u een review van uw kanaalfeed aanvragen en controleren of de gegevens die u naar dat kanaal verzendt volledig zijn.

 

 

De review controleert uw feed op het volgende:

  • Ontbrekende gegevens: of de waarden voor de toegewezen en optionele velden waarden hebben   
  • Uniekheid: Bevatten uw unieke identifiers, SKU en UPC, duplicaten?
  • GTIN-validator: controleert of uw GTIN’s geldig zijn.

Daarnaast genereert de Feed Review een overzicht van eventuele problemen.

Direct onder de samenvatting van de Feed Review vindt u een gedetailleerd rapport met alle informatie die u nodig hebt om corrigerende maatregelen te nemen.

 

U kunt ook een lijst met producten en foutmeldingen downloaden. 

 

Impact. Voor elk probleem in uw feed geven we de ernst aan:

  • Hoog - als het veld door het kanaal wordt vereist en de validatie is mislukt
  • Medium - veroorzaakt geen productafkeuring (optioneel veld), maar we raden u ten zeerste aan dit probleem te verhelpen.

 

  • Wat kunt u doen om de kwaliteit van uw productfeeds te verbeteren?
  • Welke tactieken kunt u gebruiken voor het verbeteren van de ROI van uw shopping campagne? 
  • Hoe u uw multichannel strategie het beste opzet

 Terug naar boven.

Lees wat andere retailers zeggen

Deze functie is in Beta geïntroduceerd voor een beperkt aantal klanten. White Shark Media is een van de klanten die de kans kreeg om de functie te testen voordat deze live ging.

 
Sebastian Talavera, Projectmanager bij White Shark Media, een toonaangevend digitaal marketingbureau dat online marketingoplossingen levert voor kleine en middelgrote bedrijven, zegt:
 

Ik heb Feed Review al bij enkele webshops gebruikt en één ding waar het me bij heeft geholpen, is dat ik niet meer hoef te wisselen tussen DataFeedWatch en het Google Merchant Center om de producten te diagnosticeren en aanpassingen te maken voordat de feed via het Google Merchant Center wordt opgehaald.

Veel van onze klanten beschikken niet over een goedgebouwde productfeed en we moeten veel werk vanuit DataFeedWatch doen. In sommige gevallen zagen we dat het steeds moeten switchen ons Google Merchant Center-account zelfs zou opschorten, vanwege opeenvolgende fouten in het goedkeuringsproces van de feed. Dit kunnen we nu vermijden door de Feed Review uit te voeren voor shops waarbij we het hebben kunnen uitproberen.

 

Problemen met Datafeeds met Ontbrekende Attributen oplossen

Als u met veel producten met lege velden te maken heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken.

Voor sommige velden moet u mogelijk naar uw IT-afdeling gaan met een lijst met product-ID's en ontbrekende velden die ze moeten corrigeren.

Voor anderen zijn er eenvoudige en snelle oplossingen die u binnen enkele minuten kunt toepassen.

Laten we bijvoorbeeld producten nemen met een ontbrekende beschrijving of titel.

Als producten een van deze twee velden missen, kunt u dit probleem op verschillende manieren oplossen.

  1. U kunt een regel implementeren om een ​​quick-fix beschrijving of titelregel te maken, zodat geen van uw producten kan worden afgekeurd.

 

2. U kunt de betreffende producten uitsluiten totdat u de juiste gegevens van de IT-afdeling ontvangt.

Terug naar boven of Download de handleiding voor Datafeed Optimalisatie.

 

Wat staat er nog meer op de planning?

Deze functionaliteit wordt in de toekomst uitgebreid naar andere validators: voor product- en afbeeldingslinks, categorieën, en andere.

Als het gaat om uw productfeed, is het eerste wat u moet controleren de gegevenskwaliteit en nauwkeurigheid. Kijk of uw feed vereiste of aanbevolen gegevens mist. Dat is de eerste en meest kritische stap.