Als u zich afvraagt wat u nog meer kunt doen om in-store verkopen te verhogen dan kan het zomaar zijn dat Facebook het antwoord voor u heeft. Facebooks Dynamic Ads voor Retail staat het targeten op specifieke locatie en het laten zien van ads specifiek voor de locatie van de gebruiker toe.
Om te begrijpen hoe Dynamic Ads voor Retail offline verkopen kunnen laten toenemen, gaan we kijken waarin ze verschillen van normale dynamic ads op Facebook, hoe ze op te zetten en wat de best practices zijn.
Afgelopen jaar kondigde Facebook aan dat ze de mogelijkheden van hun PPC advertenties voor verkopers zullen gaan vergroten. Om dit voor elkaar te krijgen hebben ze meer eigenschappen geïntroduceerd die erop gericht zijn om ondernemingen te helpen die over een fysieke locatie beschikken. Dit, nadat ze hadden erkend dat 49% van in-store aankopen worden beïnvloed door digitale interactie - waarvan het merendeel op mobiel.
Voor een gebruiker zien ze er ongeveer zo uit:
Degenen die bekend zijn met Google Shopping kunnen een aantal overeenkomsten herkennen tussen Local Inventory Ads en Facebook Dynamic Ads voor Retail. Beide platformen laten productadvertenties zien aan gebruikers binnen een bepaalde straal en bieden zowel informatie over het product als over de dichtstbijzijnde winkel.
Dus wat is er veranderd en hoe verschilt dit met normale dynamic product ads? Hier beschrijven we hoe Store Visit-campagnes werken:
Eerst moet u Facebook Locaties instellen. Dit is de belangrijkste stap omdat dat ervoor zorgt dat u vanuit een Business Manager al uw ondernemingen beheert.
Er zijn twee manieren waarop dit gedaan kan worden:
Verzoek Locaties: Hier vraagt u toegang aan voor al uw locaties en waar u Facebookpagina’s voor uw onderneming laat samenvoegen en maken. Voor meer hulp: dit kan worden gedaan op de verzoek locaties hulppagina.
Voeg ze toe met de Business Manager: Waarschijnlijk is de betere manier om uw locaties toe te voegen door dat handmatig te doen met de Business Manager. Dit kan worden gedaan door naar ‘business locaties’ te gaan - klik op locatie toevoegen, selecteer een bestaande pagina of selecteer ‘nieuwe pagina toevoegen’ en volg dan de stappen voor het maken van een nieuwe pagina.
Zodra deze stappen zijn geselecteerd, moet u de pagina’s met uw locaties aan uw ‘Hoofdpagina’ koppelen.
Nu u uw Business Manager en locaties heeft opgezet, kunt u beginnen met het maken van advertenties die specifiek zijn voor de locaties van uw pagina.
Nu u uw Store Visit - campagne opgezet heeft en u er klaar voor bent om meer klanten naar uw winkel te sturen, zijn er een aantal ‘best practices’ om u te helpen het meeste uit uw advertenties te halen.
Haal voordeel uit het toevoegen van een kaart: dit is alleen beschikbaar als u carrousel advertenties gebruikt. Het plaatst een kaart in een van de gedeelten van de carrousel om de winkellocatie die het dichtst bij de Facebook-gebruiker is te laten zien.
Dynamische Call-to-Action-knoppen: Dit zal -call-to-actions- die relevant zijn voor iedere locatie gebruiken. Extra call-to-actions zijn bijvoorbeeld ‘Toon Route’, alleen beschikbaar wanneer er een Store Visit - campagne loopt.
Volg de ontwerp aanbevelingen van Facebook: Ondanks dat Facebook de laatste tijd wat soepeler is geworden wanneer het gaat om afbeeldings vereisten, is het nog steeds het beste om hun aanbevelingen te volgen. Uw campagne kan worden gehinderd doordat het minder vaak wordt getoond wanneer er teveel tekst in de afbeelding te zien is.
Dit kan resulteren in het vaker tonen van concurrenten of uw eigen onderneming in de voet schieten door afbeeldingen te gebruiken die u niet zo goed presenteren als ze zouden kunnen.
A/B-testen: U heeft er waarschijnlijk genoeg van om dit te horen, maar het is altijd de moeite waard om te A/B testen om te onderzoeken of de advertentie verbeterd kan worden. Probeer een andere tekst, doel URL’s en verschillende afbeeldingen, enzovoorts. Het regelmatig verversen van uw advertenties (ongeveer iedere 2 weken) zorgt ervoor dat ze nieuw en verfrissend zijn als uw advertenties vaker dan een keer getoond worden aan dezelfde persoon.
Frequentie plafond: Net als bij andere PPC-campagnes op alle platformen, is het de moeite waard om na te denken over een frequentie plafond. Dit voorkomt dat het merk overkomt als ‘spammerig’ of dat u geld verkwist door dezelfde advertenties meerdere keren aan dezelfde persoon te laten zien binnen een korte periode, in het bijzonder als u biedt per CPM-model.
Wanneer het aankomt op beslissen over of u wel of niet gebruik zou moeten maken van Facebook Dynamic Ads om sales te genereren, dan is het beste wat u kunt doen om het gewoon te proberen. Het is ontworpen om het niveau van online interactiviteit samen te laten gaan met het proces van het kopen van een item in de echte winkel. Als u een aantal fysieke locaties heeft dan zou dit heel goed de doorslaggevende factor kunnen zijn.
Als u een online verkoper bent en u vindt dit artikel handig, dan vindt u waarschijnlijk ons eBook Hoe de RoI van uw Facebook Product Advertenties te verbeteren ook interessant. Download het en leer de fijne kneepjes over het verbeteren van uw Facebook Dynamic Ads Campagnes.