René Bisschop
Klik op de links om direct naar een specifieke sectie te gaan:
Wat zijn Feed-driven text ads en Waarom is het belangrijk?
Wat zijn de voordelen bij het gebruik van je product feeds voor tekstadvertenties?
Zie wat andere retailers ervan vinden
Hoe te beginnen en hoe het werkt
De kosten van DataFeedWatch Text Ads
Wat is het en Waarom is het belangrijk?
Met Text Ads van DataFeedWatch kun je automatisch tekstadvertentie-campagnes op Google Search maken, gebaseerd op de data in je DataFeedWatch-feed. De advertenties en keywords worden iedere dag geüpdatet.
Volgens een onderzoek van Google zijn klanten die zowel tekstadvertenties als PLA’s zien 90% meer geneigd om naar de website van de retailer te gaan. Feed-gestuurde tekstadvertenties voor producten in Google Search kunnen je online verkopen behoorlijk laten toenemen.
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Plan een gesprek voor een demo van feed-gestuurde tekstadvertenties.
Wat zijn de voordelen bij het gebruik van je product feeds voor tekstadvertenties?
Geen handmatig werk
Tekstadvertentie-campagnes worden automatisch vanuit je feed gemaakt. Je kunt advertenties en keywords voor duizenden producten maken en synchroniseren in slechts een paar minuten tijd.
Dagelijkse campagne-updates
Je tekstadvertenties worden gemaakt op basis van je productdata in DataFeedWatch. Dit verzekert je ervan dat je de meest courante productinformatie gebruikt.
Geen producten die niet op voorraad zijn
We filteren niet-beschikbare producten eruit, zodat je niet je advertentiebudget verspilt aan producten die tijdelijk niet op voorraad zijn.
Unieke Keywords en tekstadvertenties
Potentiële klanten worden beter ge-target door het identificeren en maken van unieke productgroep-campagnes.
Verbeterde CTR’s en conversieratio van de landingspagina
Je kunt automatisch unieke long-tail keywords maken voor ieder specifiek product. Dit stelt je in staat om het verkeer van zeer gerichte klanten te vangen op keywords met een laag volume.
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Plan een gesprek voor een demo van feed-gestuurde tekstadvertenties.
Zie wat andere retailers ervan vinden
We hebben tekstadvertenties in bèta aan een gelimiteerd aantal klanten geïntroduceerd. Precis Digital en WhiteAway waren twee van de klanten die de kans kregen om het te testen voordat het live ging.
Christian Kaad Andersen, Adwords Specialist bij WhiteAway Group, de grootste online winkel in Scandinavië voor huishoudelijke keukenapparatuur:
"We hebben DataFeedWatch Text Ads gebruikt voor onze drie merken WhiteAway, Skousen, en Tretti en hebben geweldige resultaten geboekt tijdens het gebruik.
De interface is gemakkelijk in het gebruik en we hebben het voor elkaar gekregen om onze kosten te minimaliseren en onze omzet met tekstadvertenties te verhogen door de tekstadvertentie-tool van DataFeedWatch te gebruiken. Het maken van keyword-en advertentievarianten is simpel en onze keyword-dekking is aanzienlijk beter dan het eerder was.“
Mads Rude Ingerslev Nielsen, Digital Specialist bij Precis Digital, een Scandinavisch data-driven digital agency, zegt:
“Allereerst heeft de tekstadvertentie-oplossing van DataFeedWatch me geholpen bij het automatisch maken van keywords en tekstadvertenties voor grote klanten waar ik het eerder lastig vond om bij te blijven met de vele producten/diensten portfolio’s van de klanten.
Voordat ik begon met het gebruik van DataFeedWatch Text Ads, moest ik de volledige producten/diensten-catalogus van de klant onderzoeken en handmatig verschillende variaties maken op de keywords en tekstadvertenties om ieder aspect van hun bedrijf te dekken.
Met tekstadvertenties van DataFeedWatch is het handmatige werk beperkt, omdat de oplossing een automatische update van keywords en tekstadvertenties biedt voor iedere keer dat mijn klanten nieuwe producten/diensten toevoegen, of producten/diensten uit hun catalogus verwijderen.
Dus: de tekstadvertentie-oplossing zorgt dat ik bij blijf en dat ik veel tijd bespaar, die ik vervolgens kan gebruiken voor andere waardevolle account optimalisaties en initiatieven.”
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Plan een gesprek voor een demo van feed-gestuurde tekstadvertenties.
Hoe te beginnen en hoe werkt het?
Je kunt meteen aan de slag met feed-gestuurde tekstadvertenties in drie snelle stappen:
- Schrijf je in voor de tekstadvertenties-module. Ga naar de Channels-pagina en selecteer Google Text Ads in het menu aan de zijkant. Scroll naar beneden en selecteer het meest toepasselijke abonnement. Let op: we tellen alleen het aantal producten in je feeds voor tekstadvertenties.
- Maak de feed die de basis zal zijn voor je tekstadvertentie-campagnes in DataFeedWatch.
- Begin met het maken van je productcampagnes gebaseerd op de feed die je in de vorige stap hebt ingesteld.
Voor een stap-voor-stap uitleg van het startproces hebben we een Help Guide gemaakt: How to create feed driven text ads in DataFeedWatch?
Als je liever een demo over tekstadvertenties hebt, plan dan je introductie tot Text Ads hier.
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Plan een gesprek voor een demo van feed-gestuurde tekstadvertenties.
De kosten van DataFeedWatch Text Ads
Voor DataFeedWatch Text Ads is een separate aanmelding nodig. De maandelijkse kosten zijn gebaseerd op het aantal producten in je feed voor tekstadvertenties en niet op het aantal producten in je bron feed.
Vanaf nu kun je je product feeds gebruiken om niet alleen Product Listing Ads te maken, maar ook feed-gestuurde tekstadvertenties. DataFeedWatch Text Ads biedt je de infrastructuur die je nodig hebt om het gebruik van je product feeds in Google Shopping en Google Ads te versterken.
Begin met het gebruik van tekstadvertenties van DataFeedWatch en verbeter je online verkopen meteen.