DataFeedWatch Blog | Feed Marketing Tips, Adviezen, Inzichten

Gebruik de Google Currency Converter Tool voor Internationale Uitbreiding

Geschreven door Paweł Fijak | 15-okt-2019 7:08:31

De valuta converter kan revolutionair zijn voor kleine en middelgrote retailers die hun bedrijf internationaal willen uitbreiden. In 2016 heeft Google de valutaconversietool uitgerold die het eenvoudiger dan ooit maakt om producten te verkopen op nieuwe internationale markten.

Zonder de website of productpagina's te hoeven wijzigen, wordt de valuta in de datafeed in meer dan 24 landen omgezet naar de lokale valuta.

Hoe werkt de Currency Converter?

De Google Currency Converter is een geweldig hulpmiddel om uw producten eenvoudig en met weinig moeite in andere landen te verkopen.

Deze valutacalculator gebruikt Google Finance om de prijs in de productfeed te berekenen en past deze automatisch aan de valuta van het gekozen land aan. Dit is handig als u momenteel producten aan andere landen verkoopt en verzendt, omdat uw website geen afzonderlijke landingspagina's nodig heeft voor de prijzen voor die landen. U hoeft alleen maar de datafeed met producten en prijzen die u op uw website gebruikt naar het Google Merchant Center te sturen en de tool voert de valutaconversie voor uw advertenties uit.

 

Ontvang onze handleiding om uw Google Shopping Verkopen in een uur te verdubbelen

 

Voordelen van de Valutacalculator

Als u wilt uitbreiden naar buitenlandse markten, maar u momenteel beperkt bent tot het gebruik van één valuta op uw website, kan de valutacalculator u hierbij helpen.

Geen Website Investeringen. Met de valutaconversietool kunnen retailers de valuta in de productgegevens omzetten in de valuta van het nieuwe land, zonder dat ze een hele nieuwe website en landingspagina's hoeven te maken. Wanneer uw advertentie wordt omgezet in de lokale valuta, wordt het voor de gebruiker gemakkelijker om te overwegen uw product te kopen.

Dezelfde feed gebruiken voor meerdere landen. Een ander voordeel is dat hoewel elk nieuw land zijn eigen productfeed nodig heeft, u niets hoeft te veranderen aan deze feed. U kunt gewoon een kopie van uw huidige feed maken, deze hernoemen en gebruiken als feed voor het nieuwe land. U kunt ook producten uitsluiten waarvan u denkt dat ze niet goed zullen presteren in een bepaald land.

De feeds aanpassen voor elk land. Houd seizoensinvloeden in de gaten voor elk specifiek land, zo verspilt u geen uitgaven aan producten waarvan u weet dat ze niet in het seizoen zijn. (bijv. jassen en broeken in de zomer in dat specifieke land). Als u een Amerikaanse retailer bent, zijn Canada en het Verenigd Koninkrijk een prima startpunt om aan de slag te gaan met de valutacalculator, vanwege de eenvoudige installatie voor deze landen.

 

Ga aan de slag met Google Shopping Valutaconversie

De installatie is vrij eenvoudig. Het enige wat u hoeft te doen is een extra Google export aanmaken en deze hernoemen. Ga vervolgens naar uw Merchant Center, onder Shopping Ads > Configuratie vindt u de calculator voor het omrekenen van valuta en kunt u uw upload starten.

 

 

Het is een soortgelijke configuratie als uw normale Google feed, maar wanneer u het doelland selecteert, worden er drie tabbladen weergegeven en kunt u het doelland, de taal en de valuta kiezen. De valuta waarin de producten worden verkocht, kan verschillen van de valuta waarin uw bedrijf zich bevindt of het doelland van de feed. Als u een meertalig land (zoals België, Canada of Zwitserland) selecteert, krijgt u ook de ondersteunde content talen van dat land voor de feed te zien.

 

 

Hierna lijkt het op uw basisinstellingen van de Google datafeed. U moet ook de belasting- en verzendkosten opgeven voor het nieuwe land waarop u zich richt en dit overeenkomstig instellen in het Merchant Center. Zodra dat is voltooid, bent u klaar om uw campagne te starten.

 

Beschikbaarheid en Beperkingen

Op dit moment heeft Google ongeveer 24 landen goedgekeurd voor de currency converter, sommige van deze landen zijn echter nog in bèta. Bekijk de lijst met goedgekeurde landen voor de Google Currency Converter om te kijken of het omrekenen van valuta al ondersteund wordt in uw land.

 

 

U kunt de valutaconversie gebruiken om shopping advertenties te targeten op elk van de landen op de lijst, maar u moet wel voldoen aan de taalvereisten voor elk land. Omdat de wereldwijde valuta fluctueert, kan de schatting afwijken van de uiteindelijke prijs, afhankelijk van de wisselkoersen van de creditcard van de gebruiker of een andere betalingsdienstaanbieder.

Met de globalisering van merken is de valutacalculator een geweldige manier om uw horizon te verbreden en te concurreren met topmerken zonder grote wijzigingen aan te brengen in uw website en landingspagina's.