Uw productafbeeldingen zijn erg belangrijk. Ze spelen de grootste rol in de beslissing van een klant om een item te kopen op Google Shopping. Als u niet de beste afbeeldingen gebruikt kan dit de kwaliteit van uw feed drastisch verlagen en een slechte invloed hebben op uw algehele resultaten.
De afbeelding is het grootste deel van de advertentie, dus het is belangrijk dat deze niet alleen voldoet aan de vereisten, maar er ook goed uitziet voor uw klant (van wie velen meestal een product kiezen door naar de volgende productkenmerken te kijken; afbeelding, prijs, titel).
Laten we eens kijken naar de beste manieren om problemen op te lossen, de beste praktijken en de absolute afbeeldingsvereisten van Google...
Als u niet de juiste vereisten gebruikt of er gewoon geen heeft, kan dit een afkeuring van Google veroorzaken.
3. U moet het item dat u verkoopt nauwkeurig weergeven. Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar zorg ervoor dat rekwisieten of achtergronden het product niet overschaduwen.
Hoewel u uw product heel goed kent, moet u er rekening mee houden dat dit de eerste keer is dat een potentiële klant het ziet. Het onderstaande product is bijvoorbeeld een bol dik garen. Dit is echter onduidelijk, doordat het garen al in een deken is gebreid
6. Ten slotte moet u rekening houden met de vereisten voor de URL. Het is belangrijk om te onthouden dat Google naar afbeeldingen en hun links kijkt met behulp van crawlers en een algoritme, daarom is het essentieel dat de URL goed is. De URL-vereisten zijn als volgt:
Nu we weten wat vereist en essentieel is voor een Google Shopping afbeelding, gaan we enkele praktische tips en tips bekijken voor het kiezen van de best mogelijke afbeelding:
Ondanks de minimale grootte van Google van 100 x 100 pixels (250 x 250 voor mode en accessoires) overtreffen grotere afbeeldingen van hoge kwaliteit doorgaans kleinere afbeeldingen.
CPC Strategy raadt afbeeldingen van 800 x 800 pixels of groter aan. Deze zijn visueel aantrekkelijker en geven het product vaak duidelijker / beter weer dan kleinere afbeeldingen. De onderstaande afbeeldingen tonen de positieve impact van het gebruik van de aanbevolen afbeeldingsformaten.
Vergeet niet dat u de aandacht van de koper wilt trekken over de product advertenties van uw concurrenten.
Zorg ervoor dat uw afbeelding duidelijk en helder is. Zorg voor de juiste verlichting en de beste hoek.
SEMRush raadt het gebruik van een effen witte achtergrond zonder markeringen of logo's (met uitzondering van logo's op het product zelf) aan om uw afbeelding te laten opvallen.
De afbeelding hierboven is bijvoorbeeld van een mok. De rekwisieten maken het echter moeilijker om het product op te laten vallen.
Deze afbeelding toont de mok zelf, tegen een witte achtergrond. Zoals u ziet, helpt dit het product meer op te laten vallen.
Als u de afbeeldingen zelf maakt probeer uw afbeeldingen dan te retoucheren voor een professionelere afbeelding. In een artikel van Jeff Delacruz voor Shopify is te zien dat afbeeldingen die zijn gefotografeerd tegen een witte achtergrond met de juiste belichting meestal een lichtgrijze tint op de achtergrond krijgen. Als u dit retoucheert, kunt u een witte achtergrond en een duidelijkere afbeelding creëren.
Bovenstaande afbeelding: voorbeeld van een afbeelding voorafgaand aan retoucheren. Credits: Shopify
Bovenstaande afbeelding: dezelfde afbeelding na het retoucheren. Credits: Shopify
Dit klinkt misschien eenvoudig, maar u wilt er zeker van zijn dat u de juiste afbeeldingen voor het juiste product hebt. Dit betekent ook het instellen van parent- en child-attributen met alle juiste afbeeldingen. Het werkt zelden om een klant de verkeerde kleur, maat, enz. te tonen - het is bijvoorbeeld onwaarschijnlijk dat u iets verkoopt door een afbeelding van een rode jurk te tonen wanneer de klant naar een zwarte jurk heeft gezocht.
Nadat u al die moeite hebt gestoken in het samenstellen van een feed en het kiezen van de beste afbeeldingen, is het laatste wat u wilt zien een grote rode foutmelding die is veroorzaakt door de door u geselecteerde afbeeldingen. Laten we de veelvoorkomende valkuilen en hoe u deze kunt vermijden bekijken:
Google moet de link kunnen lezen. Als Google geen toegang heeft tot de link, wordt deze niet weergegeven, zo simpel is het. Voeg geen spaties of andere onleesbare elementen toe aan uw URL. Controleer ook of de URL nog steeds geldig is en niet is verplaatst of verwijderd.
Een te kleine afbeelding kan uw verkopen beïnvloeden of er zelfs voor zorgen dat de advertentie wordt afgekeurd. Maar een te grote afbeelding kan echter ook afgekeurd worden.
Een watermerk of promotietekst lijkt misschien een geweldig idee voor branding, maar het is een gemakkelijke manier om een afkeuring te krijgen. Als u extra tekst wilt toevoegen kunt u de productbeschrijving gebruiken.
Let op de afkeuring van "generieke afbeeldingen"! Dit gebeurt wanneer u om de een of andere reden geen afbeeldingen voor een product heeft en u het veld image_link vult met een standaardafbeelding, zoals uw bedrijfslogo.
Gebruik het attribuut additional_image_link en voeg maximaal 10 extra afbeeldingen toe aan uw PLA's. Meestal geven extra afbeeldingen het product weer vanuit een andere hoek of in een andere setting.
Dus u hebt uw feed en uw campagnes ingesteld, en tot uw grote teleurstelling heeft Google enkele van uw advertenties afgekeurd... wat nu?
U kunt het probleem het beste meteen oplossen.
Normaal gesproken wordt er een reden voor de afkeuring gegeven die u helpt bepalen wat u moet doen om het probleem op te lossen. Zodra u dit hebt gedaan kunt u uw feed nogmaals uploaden. Het opnieuw goedkeuren van items duurt maximaal 12 uur omdat Google ervoor wil zorgen dat alle problemen worden opgelost. Als u denkt dat de feed geen fouten bevat kunt u een handmatige beoordeling aanvragen. Dit kan echter tot 7 dagen duren. Nadat artikelen in de feed zijn beoordeeld en goedgekeurd, kunnen ze binnen 24 uur worden weergegeven.
U kunt ook een preventieve afkeuring tegenkomen. In dat geval heeft Google een handmatige beoordeling van de producten uitgevoerd en iets gevonden dat niet voldoet aan de vereisten (zoals een watermerk), u ontvangt dan een e-mail waarin wordt gevraagd om de problemen op te lossen met voorbeelden van producten met het probleem. Als u niet in staat bent om de fixes binnen de door Google opgegeven tijdspanne te maken, zult u merken dat andere items worden afgekeurd als Google denkt dat er waarschijnlijk een probleem met de vereisten is.
Alle Google Shopping tips voor de optimalisatie van afbeeldingen die we hebben gegeven, zijn essentieel voor een doorlopende strategie voor feedbeheer.