John Horn
Klant was begonnen met een zeer eenvoudige feed
De klant verkoopt t-shirts, mokken, bumperstickers en andere nieuwe artikelen via hun website. Toen ze in 2015 bij ons kwamen, gebruikte de Google Shopping-campagne van de klant, gegevens van een eenvoudige productfeed die handmatig in Google Merchant Center was geüpload. De feed was eenvoudig - net genoeg om aan de eisen van Google te voldoen, behalve voor de honderden producten die werden afgekeurd omdat er informatie ontbrak.
Een nieuwe feed gemaakt met DataFeedWatch
We haalden de productgegevens uit de BigCommerce-winkel van de klant in DataFeedWatch en bouwden een volledige nieuwe feed op.
Ons doel was om Google zo veel mogelijk productinformatie te geven. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens die je aan Google geeft, hoe meer ze je producten waarderen - en hoe groter je kans is op een voorsprong op de concurrentie.
Naast het in kaart brengen van alle vereiste informatie, hebben we DataFeedWatch gebruikt om bonusvelden toe te voegen, zoals:
- Geslacht
- Leeftijdsgroep
- Kleur
- Type product
Afgekeurde producten waren weer geactiveerd
Het volgende probleem dat moest worden opgelost, waren de honderden producten die automatisch werden afgekeurd in Google Merchant Center.
Afgekeurde producten is een probleem omdat:
- De producten niet geadverteerd kunnen worden
- Google niet graag afgekeurde producten ziet in de Merchant Center, en zal soms het account opschorten als er te veel afkeuringen zijn
De meeste afgekeurde producten werden afgekeurd omdat er informatie ontbrak die Google nodig had. We hebben dat opgelost door aangepaste regels in DataFeedWatch te gebruiken om de ontbrekende informatie toe te voegen, of Google te vertellen wanneer de informatie legitiem niet bestond (bijv. producten die geen unieke identificatoren nodig hebben).
Conversies met 379% jaar-op-jaar verhoogd
Met de nieuwe, uitgebreide feed van DataFeedWatch als onze basis, doken we in de structuur van de Google Shopping-campagne en zochten we naar mogelijkheden om het aantal klikken van de best converterende producten te verhogen.
In augustus 2015 had de klant 2.429 klikken van Google Shopping.
In augustus 2016, had de klant 10.505 klikken van Google Shopping.
Dat is een stijging van 333% in klik volume jaar-op-jaar.
Beter nog, de conversies stegen met 379%.
Veel factoren hebben bijgedragen aan de aanzienlijke toename van de prestaties, waaronder markttrends, wijzigingen in het budget en optimalisaties van de campagnes.
DataFeedWatch speelde echter een cruciale rol in ons succes doordat het ons in staat stelde zo veel mogelijk producten van de klant te adverteren en de gegevens op een zeer geoptimaliseerde manier te formatteren.