Ben jij op zoek naar meer verkopen op Amazon?
Amazon is momenteel de belangrijkste e-Commerce site voor shoppers en de verwachting is dat het nog populairder wordt. Dus zou jij het moeten gebruiken? Als je producten hebt die kunnen worden verkocht op Amazon, dan is er geen reden om het niet te proberen.
We maken een afweging tussen de voor- en nadelen van het aanbieden van producten op Amazon en zien waarom er een verschil is tussen het succes van de ene en de andere retailer, en waarom het ene wel werkt voor de ene verkoper en niet per se voor de andere verkoper. Dit is waarom de Amazon Marketplace getest zou moeten worden om zodoende je eigen conclusie te kunnen trekken.
Verdubbel je verkopen op Amazon met onze 9 bewezen strategieën.
In dit artikel lopen we samen met jou door de belangrijkste elementen uit de gids van productadvertentie-beheer en -optimalisatie van Amazon.
Klik op de link om direct naar een specifieke stap te gaan:
Bonus: Bescherm je merk op Amazon
Optimaliseer de content van je product om klanten te helpen om je producten te vinden in relevante zoekopdrachten:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
A+ Content van Amazon is ontworpen om uiteindelijk verkopen te verhogen door het verbeteren van de productbeschrijving met scanbare tekst, waarbij de kenmerken en de voordelen van jouw producten eruit worden gelicht. Dit helpt niet alleen je klant om meer te weten te komen over je producten, maar het biedt ook voordelen vanuit de SEO van Amazon.
In ons eBook gaan we diep in op alles wat je moet weten over A+ content:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Het gebruik van het juiste ASIN-nummer zorgt er niet alleen voor dat je producten makkelijker vindbaar zijn voor shoppers, maar het beschermt je producten ook tegen namaakproducten.
ASIN staat voor Amazon Standaard Identificatie Nummer en wordt gegeven aan ieder product dat te koop wordt aangeboden op Amazon. Ga naar onze exclusieve bron: ASIN-Nummer: Wat is het en hoe krijg je het? Wanneer je alles wilt leren wat je moet weten over:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Het is waarschijnlijk geen verrassing, maar betere afbeeldingen leiden tot meer verkopen. De afbeeldingen is datgene dat het best verkoopt op een productpagina, net als in de SERP.
Als je je productadvertentie en je productpagina wilt laten opvallen op Amazon, dan moet je vooral extra aandacht besteden aan het volgende:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Heeft een grote invloed op je Perfecte Order Percentage (POP) score.
Wanneer je verkoopt op je eigen eCommerce site naast Amazon, dan ben je waarschijnlijk op de hoogte van de moeilijkheden die met orderbeheer gepaard gaan.
Bovenop je inventaris zitten om zeker te zijn dat je items op voorraad zijn voordat iemand ze koopt is niet makkelijk. Maar laat dit je niet weerhouden van het verkopen op Amazon. De Amazon-module van DataFeedWatch kan je hierbij helpen:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Je producten toewijzen aan de juiste categorie in Amazon heeft een groot effect op je rating, dus hoe selecteer je de juiste categorie? Op Amazon zijn er twee soorten categorieën: open categorieën en categorieën die goedkeuring nodig hebben.
Een aantal snelle tips om je te helpen om de juiste categorie te vinden in de taxonomie van Amazon:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
‘Pricing’ is bijzonder competitief op Amazon. Het heeft niet alleen invloed op de kansen op het winnen van de Buy Box, het is ook een van de belangrijkste factoren in de uiteindelijke beslissing van de klant om voor jou te kiezen of voor een andere verkoper.
Wat zijn de verschillende soorten van pricing op Amazon en hoe kom je onder de prijs van de concurrentie terecht met behulp van repricing?
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Omdat shoppen per mobiel waarschijnlijk ook in 2018 het shoppen op desktop voor zal blijven, wordt de Buy Box nog belangrijker. Wat zijn de verschillende factoren die invloed hebben op de Buy Box-score?
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Terwijl het heel spannend is om te verkopen aan honderdduizenden klanten, en alle hindernissen te nemen om maar concurrerend te blijven, zijn er ook veel valkuilen in het verkopen op Amazon te vinden.
De vele fouten en valkuilen zorgen ervoor dat veel verkopers niet eens beginnen aan het verkopen op Amazon - er zijn velen die de site binnen een jaar verlaten:
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.
Als je echt je merk wilt beschermen op Amazon, dan is Gating of het registreren van je merk de sleutel als je geen verkopen wilt verliezen.
Merkregistratie op Amazon: je kunt je merk registreren om meer invloed te hebben op de inhoud van de detailpagina van je product.
Brand Gating op Amazon: om je merk te beschermen tegen vervalsingen of kapers.
Ga terug naar de bovenkant van de pagina of Download de Amazon-gids in PDF.