Omnichannel consumenten geven tussen de 50 en 300 procent meer uit dan single-channel klanten, dit maakt deze klanten waardevoller voor winkeliers. Er is geen beter moment voor merken en winkeliers om zich te beseffen dat in de cultuur van onmiddellijke bevrediging waarin we ons bevinden er niets belangrijker is voor klanten dan het direct krijgen wat ze willen, en natuurlijk dat ze het exact krijgen zoals ze het willen. Hoe meer kanalen klanten gebruiken, hoe waardevoller deze klanten zijn voor een winkelier.
Als winkeliers hun klanten de informatie en hulpmiddelen niet verstrekken om deze klanten door de immense zee van opties te begeleiden dan heeft dat enkel negatieve gevolgen. Het betekent een verlies van zowel omzet als klantloyaliteit.
Verkopers moeten aanwezig zijn waar een consument daadwerkelijk naar informatie gaat zoeken: vergelijkingssites, marktplaatsen en andere winkelkanalen.
Uitbreiden naar nieuwe kanalen en verhoog jouw verkoop met onze Omnichannel Marketing Gids
Daarom moeten winkels, om te winnen en te floreren in deze voortdurend veranderende markt, nadenken over, en zich bewust zijn van, het belang en de voordelen van het gebruik van alle beschikbare media.
Sociale mediasites, klantenondersteuning, interactieve displays in de winkel, website- en mobiele applicaties en winkelkanalen zijn allemaal fundamentele componenten.
Terug naar het begin van de pagina of Download de Complete Handleiding voor Data Feed Optimalisatie.
In tegenstelling tot wat ze vroeger deden beginnen de meeste klanten vandaag de dag aan een nieuwe klantreis en besluitvormingsproces voordat ze jouw product kopen.
Vandaag de dag gebruikt een consument zo'n 10 informatiebronnen om uiteindelijk een beslissing te nemen.
Als ze uiteindelijk een beslissing nemen kunnen ze ook online beoordelingen achterlaten waarin ze hun ervaring beschrijven. En dit mogelijk aanbevelen aan vrienden en familie.
Terug naar het begin van de pagina of Download de Complete Handleiding voor Data Feed Optimalisatie.
Als de klant over een product probeert te beslissen hebben ze verschillende manieren om met een winkel of merk te communiceren. Elke interactie is een mogelijkheid om een mening te vormen. Elke positieve mening kan tot een aankoop leiden. Een paar jaar geleden was het gemiddelde aantal klant touchpoints, oftewel productinteracties, rond de vier. Tegenwoordig is dit toegenomen tot enkele tientallen.
Mobiel. Een van de grootste en belangrijkste veranderingen in de wereld van verkopen zijn mobiele apparaten. Tegenwoordig besteden consumenten naar verluidt enorme hoeveelheden tijd op hun mobiele telefoon of tablet terwijl ze proberen aankoopbeslissingen te nemen.Daarom moeten winkeliers en winkels meer inzetten op mobiel, anders kan het betekenen dat ze geld laten liggen. Dit komt voornamelijk omdat klanten de voorkeur geven aan merken en producten die een actieve mobiele aanwezigheid hebben.
Productvideo presentatie, social media en het gebruik van een merk of product door beroemdheden zijn aspecten waardoor potentiële kopers worden beïnvloed op hun mobiele apparaten.
Mobiele apps spelen een belangrijke rol om mensen winkels in de buurt van hun huis te vinden, prijzen te vergelijken en nog veel meer.
Trends. Naarmate zaken zich verder ontwikkelen leggen veel winkels en merken meer nadruk op:
Voordelen. We hebben een aantal belangrijke voordelen voor winkeliers benadrukt door hun kanalen te centraliseren en samen te laten werken:
Uitdagingen Er is een enorme toename van de commerciële contactpunten met consumenten. Dit kan de winst verhogen via digitale en niet-digitale kanalen.
Door de toename van het aantal contactpunten zullen er bepaalde obstakels moeten worden overwonnen. Hiertoe behoren onder andere:
Download ons Omni-Channel eBook voor meer informatie over:
Terug naar het begin van de pagina of Download de Complete Handleiding voor Data Feed Optimalisatie.
Het kiezen van het juiste kanaal waar jij jouw producten wilt adverteren zal zeker wat onderzoek vergen en gaat met vallen en opstaan. Sommige kanalen leveren betere resultaten op voor bepaalde productcategorieën.
Uiteindelijk moet je zelf de proef op de som nemen. Kies een paar kanalen, niet meer dan 3, en begin met adverteren. Na een tijdje kun je zien welke kanalen je meer omzet opleveren en minder kosten. Vervang vervolgens het slechtste kanaal door een ander en kijk of het beter werkt.
Terug naar het begin van de pagina