Criteo is een van de toonaangevende digitale marketingpakketten die door meer dan 12.000 adverteerders wordt gebruikt en heeft bewezen succesvol te zijn in meer dan 130 landen over de hele wereld.
De cijfers ondersteunen de beweringen die Criteo op haar website doet. Op dit moment heeft Criteo in totaal 1,4 miljard unieke internetgebruikers per maand.
Daarnaast heeft Criteo haar klanten geholpen om binnen een periode van 12 maanden een totaalbedrag van $ 600 miljard aan post-click verkopen te verdienen.
Klik op de links om direct naar een specifiek onderdeel te gaan:
Op dit moment biedt Criteo zijn klanten vier verschillende producten, die elk uniek zijn ontworpen om de verkoop te stimuleren en uw marketinginspanningen te optimaliseren.
Dit product van Criteo is zeer nuttig voor e-commercebedrijven die verkopen willen stimuleren door bezoekers op intelligente wijze om te zetten in kopers door hen opnieuw te betrekken met behulp van dynamische, gepersonaliseerde en perfect geplaatste advertenties.
Met dit product van Criteo kunnen producten getoond worden aan klanten die iets willen gaan kopen. Door het gedrag van een individu op alle apparaten, browsers en applicaties te begrijpen, kunnen merken en retailers hun bedrijf opschalen met behulp van hun productfeeds.
Net als bij Google's Customer Match kunnen online retailers hiermee doelgroepen uploaden op basis van hun e-maillijsten van klanten om zo advertenties te maken die zijn afgestemd op klantsegmenten in Criteo.
Net als bij de Doelgroep-Match wordt hier gebruik gemaakt van de bestaande gegevens in het CRM van een verkoper. Deze oplossing is gericht op retargeting en upselling voor bestaande klanten.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
De nauwkeurigheid van uw productgegevens is essentieel om de advertentierelevantie voor een klantzoekactie te verbeteren. Uw datafeed moet worden geoptimaliseerd voor Criteo om shoppers naar uw website te brengen, de ROAS te verhogen en de meeste verkopen te realiseren.
Omdat de datafeed essentieel is, is het belangrijk om de nauwkeurigheid van de datafeed te verbeteren zodat deze overeenkomt met de items die in uw winkel worden verkocht.
Om de productfeed op te kunnen halen, vereist Criteo dat verkopers een van de volgende formaten gebruiken: TSV, CSV en XML.
Hieronder volgt een lijst met informatie die moet worden verstrekt.
ID: Dit is een uniek product-ID. Het ID moet beginnen met een letter of cijfer en mag alleen ASCII-tekens bevatten. Het mag niet langer zijn dan 250 tekens en moet een reeks zijn.
Titel: Deze is vereist voor elk product in de feed en mag niet leeg zijn. De tekenlimiet is 120, hoewel 25 sterk wordt aanbevolen.
Beschrijving: Hoewel de limiet 5000 tekens is, is 50 tekens het ideale aantal tekens dat moet worden gebruikt.
Google Productcategorie: Dit is de categorie van het product dat wordt ingediend en moet in overeenstemming zijn met de Producttaxonomie van Google. Criteo wil de meest relevante categorie in het geval dat een product kan worden gerelateerd aan verschillende categorieën.
Link: Deze is vereist voor elk product in de feed en mag niet langer zijn dan 1024 tekens. Moet beginnen met het protocol (http of https) en moet worden gevolgd door de URL van de pagina. Als het protocol ontbreekt in uw product-URL kunt u het toevoegen aan uw feed.
Afbeeldingslink: Verplicht voor elk product in de feed. Het moet bestaan uit maximaal 2000 tekens.
Extra Afbeeldingslink: Deze moet beginnen met http:// gevolgd door de volledige URL van de afbeelding van het product. Alle symbolen moeten worden gecodeerd. De limiet is 1024 tekens.
Beschikbaarheid: Pre-order, verzending en op voorraad zijn de drie mogelijke waarden die worden gebruikt om de beschikbaarheid van een product te vullen. Deze mag de limiet van 25 tekens niet overschrijden.
Prijs: de prijs moet altijd in dezelfde valuta zijn als de site. De tekenlimiet is 14 en het decimale scheidingsteken moet een punt (.) zijn, zonder scheidingsteken voor duizendtallen.
Verkoopprijs: dit verschilt van het vorige veld omdat het de prijs toont waartegen het product beschikbaar is voor verkoop op de website. Dit kan afwijken van de beschikbaarheid van het product. De tekenlimiet is ook 14.
GTIN: Het Global Trade Item Number of GTIN is een uniek product-ID dat kan worden gebruikt voor een product, dienst of item op de wereldwijde markt. Als u geen GTIN's in uw productfeed heeft helpt dit artikel u verder:
GTIN’s voor uw producten vinden.
Merk: dit verwijst naar de merknaam van het product. Het mag slechts 70 ASCII-tekens bevatten.
18+: Dit kenmerk wordt gebruikt wanneer het product niet geschikt is om weer te geven aan mensen jonger dan 18 jaar. De waarde moet “true” of “false” zijn.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Het is niet verplicht voor bedrijven om Criteo informatie te verstrekken over de volgende velden.
Deze maken het voor Criteo echter eenvoudiger om de gebruikersquery aan het product te koppelen. Bovendien verlaagt u uw advertentiekosten door optionele velden aan te bieden die de kans vergroten dat u relevante klikken ontvangt.
Hoe meer relevante klikken u krijgt, hoe meer inkomsten u waarschijnlijk zult verdienen met de verkoop van producten.
Deze velden zijn misschien niet zo belangrijk als de hierboven genoemde velden, maar ze zijn wel nuttig bij het verbeteren van de effectiviteit van uw online advertenties.
Voor de volledige lijst met optionele velden en alle informatie over hoe u uw feed het beste kunt voorbereiden op Criteo kunt u een bezoekje brengen aan hun pagina voor productfeedspecificatie.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Het aanmaken van de datafeed is de eerste stap van het lanceren van de advertentiecampagne voor uw producten. De volgende stap is om deze te uploaden naar Criteo. Er zijn een paar essentiële stappen om uw productcatalogus te laten zien. Hier leest u meer over de verschillende manieren behandeld u uw gegevens kunt indienen: Upload uw datafeed naar de shopping-engines.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Als u Google Shopping al gebruikt, zult u blij zijn te horen dat Criteo dezelfde productfeed gebruikt als Google. Als u uw feed voor Google al heeft geoptimaliseerd, hoeft u niet veel meer te doen dan uw feed over te zetten naar Criteo.
Als u net bent begonnen met het opzetten van uw feed, kunt u beginnen door ervoor te zorgen dat u de vereisten volgt en deze optimaliseert:
Vergeet niet om de attributen te optimaliseren, zoals uw producttitels en de afbeeldingen voor uw productweergaven, en de productsoorten toe te voegen aan de lijst met velden en aangepaste labels te gebruiken om uw producten te organiseren.
Het optimaliseren van uw feeds is geen eenmalige taak, daarom moet u streven naar constante optimalisatie.
De Criteo Publisher Marketplace kan worden gebruikt om de campagne en de marktprestaties regelmatig te controleren. Hiermee kunnen bedrijven fouten elimineren, advertentiecampagnes optimaliseren en extra inkomsten genereren.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Criteo biedt haar klanten de mogelijkheid om gegevens te exporteren en te analyseren met behulp van applicaties van derden.
Als u op zoek bent naar een betrouwbare analysetool om inzicht te krijgen in de prestaties van uw productadvertenties op Criteo, kunt u altijd rekenen op DataFeedWatch Analytics.
Het toont u klikken, conversies en inkomsten voor elk afzonderlijk product. Dit stelt u in staat om beter te begrijpen welke producten onrendabel zijn en wanneer u ze moet verwijderen.
Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie.
Concluderend is het redelijk om te zeggen dat een digitaal marketingpakket als Criteo heel goed het belangrijkste tandwiel in de motor van een e-commercebedrijf kan zijn om te overleven en succesvol te zijn in deze intens concurrerende markt.
Criteo opent een wereld van kansen voor bedrijven om hun digitale marketingcampagne veel effectiever en winstgevender te maken.