Paweł Fijak
Bovenliggende Producten samenvoegen met Varianten
Met DataFeedWatch Tekstadvertenties kunt u uw potentiële klanten beter targeten door unieke productgroep campagnes te identificeren en aan te maken op basis van uw producttitels.
Als u kleding of producten met varianten verkoopt, staat bij alle producten de informatie zoals de maat of kleur in de titel vermeld. Dat is geweldig voor Google Shopping.
Bij DFW Tekstadvertenties gebruiken we echter de producttitel om zoekwoorden te genereren. Informatie zoals maat of kleur kan de titels erg lang maken, en ‘long tail’ zoekwoorden hebben misschien niet voldoende zoekvolume of komen zelfs helemaal niet in aanmerking.
Daarom adviseren wij u voor uw Tekstadvertentie campagnes om alleen voor bovenliggende producten te adverteren. Onze nieuwe functie maakt dit mogelijk.
De Voordelen van Alleen Bovenliggende Producten
1. Betere beheersbaarheid.
Varianten samenvoegen met bovenliggende producten zal het aantal producten in uw campagnes aanzienlijk verminderen, waardoor het eenvoudiger wordt om ze te beheren.
2. Betere prestaties van Tekstadvertenties.
In plaats van 10 varianten die niet in aanmerking komen, heeft u 1 bovenliggend product met voldoende zoekvolume, wat meer verkeer en meer transacties betekent.
3. Verbeterde CTR's en conversieratio's van Landingspagina's.
Alle producten met unieke titels maken deel uit van de productcampagne en de advertenties die via deze campagne worden gegenereerd, leiden de klant rechtstreeks naar de productpagina.
Alle producten met standaardtitels maken deel uit van de Groepscampagne en de tekstadvertenties die via deze campagne worden gegenereerd, leiden de klant naar een landingspagina met alle producten die de gemeenschappelijke titel delen.
Varianten samenvoegen in DFW Tekstadvertenties
Varianten samenvoegen met Bovenliggende producten is een eenvoudig proces. U heeft maar een paar minuten nodig om op de lange termijn de vruchten te plukken van het samenvoegen.
Laten we er stap voor stap naar kijken:
1. Ga naar Feed bewerken in uw Tekstadvertentie feed. Er verschijnt een nieuw Tabblad in uw Tekstadvertentie feed toewijzing: Varianten samenvoegen.
2. Selecteer Varianten samenvoegen tot een product en klik op ga terug naar toewijzing.
3. Wijs het item_group_id toe. Klik op Opslaan en Doorgaan, u komt dan weer bij het tabblad Varianten Samenvoegen.
4. Hier kunt u kiezen hoe u de samenvoeging wilt laten plaatsvinden. Als u op Voorgedefinieerde velden klikt, ziet u dat we al de beste strategie voor het samenvoegen van uw feed hebben geselecteerd.
5. U kunt gewoon verder gaan en wijzigingen aanbrengen door verschillende opties te selecteren voor elk veld. Vergeet niet hetzelfde te doen voor Aangepaste Velden indien u die hebt en klik vervolgens op Opslaan en Voltooien.
Meer over Tekstadvertenties. Meer informatie over het samenvoegen van varianten vindt u hier, op onze Hulppagina voor tekstadvertenties.
In een notendop
Als u het maximale uit uw Tekstadvertentie campagnes wilt halen is het samenvoegen van Varianten met Bovenliggende Producten een stap die we u sterk aanraden.
Als u nog geen DFW-tekstadvertenties gebruikt, moet u weten dat het geen afweging is tussen de focus leggen op shopping of zoekresultaten. PLA's en tekstadvertenties kunnen tegelijkertijd worden weergegeven.
Volgens een onderzoek van Google zijn klanten die zowel tekstadvertenties als PLA's bekijken 90% meer geneigd om naar de website van de retailer te gaan. Feed-Driven Google tekstadvertenties voor producten in Google Zoekresultaten kunnen uw online verkoop aanzienlijk verhogen.
Meer informatie over Tekstadvertenties:
- [Succesverhaal] Verhoog uw ROAS met 180% met behulp van Feed-Driven Google Tekstadvertenties
- Aanbiedingen Adverteren met Feed-Driven Google Tekstadvertenties
- Google Zoekresultaten Tekstadvertenties met behulp van een Product Datafeed
Ga aan de slag en start uw Tekstadvertenties campagne met deze kleine maar krachtige nieuwe functie!