Bent u op zoek naar een breder publiek met uw Facebook Dynamische Advertenties? Facebook heeft recent een upgrade gelanceerd die u juist daar mee kan helpen.
Eerder dit jaar introduceerde Facebook meer grote veranderingen in de manier waarop hun advertenties werken. Targeting voor dynamische advertenties in het bijzonder is verder geupgrade om zodoende adverteerders in staat te stellen om een nieuw publiek te bereiken met de introductie van Broad Audience Reach.
Facebook Dynamic Ads zijn ontworpen om productadvertenties te laten zien aan dat publiek dat in het verleden interesse heeft getoond in de website van de retailer.
Er zijn drie primaire componenten die kunnen worden gebruikt bij het opzetten van dynamic ads. Dat zijn de volgende:
De update van Facebook laat adverteerders een stap verder gaan in het targeten van mensen die eerder interactie hebben gehad met de website of app van de retailer. Het is nu mogelijk om mensen op gedrag te targeten, gebaseerd op de content waarop ze eerder interactie hebben gehad op Facebook of wanneer ze gekeken hebben op meerdere sites met vergelijkbare producten.
Als een persoon bijvoorbeeld online heeft gekeken naar jurken (niet perse op uw website) dan stuurt dit een signaal naar Facebook dat ze onderdeel zouden kunnen zijn van een goed doelpubliek voor kleding advertenties.
Dit zorgt ervoor dat targeting niet alleen meer bij remarketing hoort, maar schat in waar de gebruiker naar op zoek kan zijn en presenteert dan advertenties die relevant kunnen zijn. Deze voorspelling kan ook voortkomen uit de activiteit van de gebruiker op Facebook, inclusief het klikken op links, likes, etc.
Specifieke Targeting
Wanneer u specifiek target gebruikt u targeting parameters die het publiek waaraan u uw advertenties laat zien beperkt. Dit kan gebaseerd zijn op demografie, getoonde interesse of publieken (custom of lookalike). Adverteerders zien vaker een beperkt publiek op deze manier, maar als het juist is gedaan, lijken de advertenties relevanter voor het publiek.
Als u bijvoorbeeld een retailer bent van designer-babykleding met een hoge kwaliteit, wilt u wellicht mensen targeten die net ouders zijn geworden en passen in de categorie ‘hoge welvaart’.
Broad Targeting
Wanneer u breed target zoeken de algoritmes van Facebook nieuwe publieken voor uw advertenties. Dit betekent dat u het bereik van uw publiek niet langer beperkt. Dit zorgt voor voordelen op verschillende manieren:
Historisch gezien bieden Facebook Dynamic Ads meer voordelen aan grotere eCommerce winkels omdat zij meer websiteverkeer hebben waarop de publiekslijsten kunnen worden gebaseerd. Dit werkt beperkend voor diegenen met minder verkeer of minder merkbekendheid.
Omdat de update ervoor zorgt dat retailers nieuwe publieken kunnen bereiken heeft dit voordelen voor zowel kleinere als grotere eCommerce websites. Voor de kleinere retailers met minder verkeer op hun website is het nu mogelijk om nieuwe mensen te bereiken die ze normaal gesproken niet zouden contacteren. Dit helpt bij de promotie van producten die in de aanbieding zijn, maar ook om merkbekendheid op te bouwen.
Voor grotere retailers is het voordeel dat ze een nieuw publiek kunnen bereiken waarmee ze voorheen nog geen interactie hebben gehad. Dit stelt de retailer in staat een groter publiek te bereiken voor hun producten.
Ondanks dat Broad Audience Reach nog relatief nieuw is, zijn er toch een aantal best practices die de moeite van het volgen waard zijn. Echter, we erkennen dat met iedere nieuwe mogelijkheid op Facebook er nog steeds dingen kunnen veranderen, waardoor andere best practices in beeld komen.
Targeting
Productcatalogus
Uiteindelijk is er geen goed of slecht als het gaat om het bedenken of u broad audience reach wilt gebruiken voor uw dynamic ads. Het is beter om uit te vinden wat voor uw bedrijf het best werkt door iedere methode uit te proberen. Het is ook de moeite waard om te onthouden dat u waarschijnlijk een aantal targeting parameters nodig heeft, ook als u alleen maar op zoek bent naar een nieuw publiek. Op diezelfde manier blijft Facebook ook leren en optimaliseren waar en wanneer uw ads het beste zullen werken. Met dit in het achterhoofd, zal er een crossover zijn, ongeacht welke methode u kiest.
Als u een online verkoper bent die gebruik wil maken van het volledige potentieel van de targeting van Facebook en u deze post handig vond, dan is ons eBook 9 Techniques for Growing Facebook Product Ads ROI waarschijnlijk ook nuttig voor u. Download het en leer hoe u de kwaliteit van uw feed en campagnes kunt verbeteren.