Nu e-commerce blijft groeien in Australië, strijden steeds meer kanalen om de aandacht van handelaren. Een van de vooraanstaande kanalen van e-commerce in Australië is MyDeal. MyDeal werd opgericht in 2011 en is een van de meest toonaangevende marktplaatsen in het land voor huis- en tuinverkoop. Dus wat is er precies nodig om te beginnen met verkoop op een van de beste platforms van Australië?
MyDeal is een online marktplaats gericht op de detailhandel in huis en tuin. Het merk is in 2011 opgericht in Australië. MyDeal stelt dat het momenteel meer dan 1 miljoen lifestyleproducten aanbiedt op meer dan 3500 verschillende afdelingen. Het merk werkt samen met de meeste grote retailers in Australië, evenals met onafhankelijke verkopers. Het beweert ook de meest vertrouwde marktplaats van Australië te zijn.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Verkopers van producten die buiten deze categorieën vallen, zullen geen toestemming krijgen om op de marktplaats te verkopen.
Er is ook ruimte om eventuele aanvullende gegevens in te vullen in de "bericht" sectie. Dit zou ook een goede plek zijn om eventuele vragen over de sollicitatieprocedure te stellen.
Nadat al je gegevens ingevuld zijn, klik je op "aanvraag verzenden".
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Degenen die hun verkoop handmatig beheren via MyDeal Marketplace en geen gebruik maken van API's om producten in te dienen, kunnen nieuwe producten introduceren of bestaande producten bijwerken met behulp van de functie "Nieuwe producten bijwerken of creëren" in het portaal.
Om dit te doen, moeten verkopers een Product Data CSV-bestand maken en het importeren in de marktplaats. Nadat het bestand succesvol is geïmporteerd (zonder fouten), zullen alle nieuwe producten of product updates op MyDeal worden geplaatst.
Over het algemeen kun je producten op 3 manieren op MyDeal plaatsen: via API's, via een directe integratie met verschillende e-commerce platforms, of via datafeeds.
Feeds kunnen erg helpen om meer uit jouw marktplaats listings te halen. Als je besluit om je aanbiedingen op MyDeal te stroomlijnen, moet je bepaalde velden toevoegen. Waaronder:
Vergeet niet dat hoe meer gegevens je opneemt, hoe meer je de klant helpt in het maken van een weloverwogen keuze en dit zal het aantal retourzendingen helpen verminderen.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
De tarieven van MyDeal verkopers zijn volledig afhankelijk van de productcategorie. Als je wilt weten wat verkopen op MyDeal je zal kosten, kun je een aanvraag indienen op hun website.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Titels en beschrijvingen zijn hele belangrijke onderdelen van een listing. Daarom moet je de juiste zoekwoorden gebruiken om de aandacht van de juiste klanten te trekken. Door onderzoek naar trefwoorden te doen, kun je ervoor zorgen dat je verschijnt voor alle meest relevante zoekopdrachten.
De meeste marktplaatsen hebben beeldvereisten die je kunnen beperken. Je kunt echter nog steeds proberen om je artikelen van verschillende kanten te laten zien. Bij bepaalde producten kun je zelfs proberen ze te laten zien in een lifestyle-afbeelding. Dit kan klanten helpen begrijpen hoe het product er in gebruik uitziet en dat kan precies zijn wat je nodig hebt om de verkoop te realiseren.
Het geheim van het verhogen van je ROI is slimmer adverteren, en soms betekent dat het uitsluiten van producten. Overweeg bepaalde seizoensgebonden producten (bijvoorbeeld een zomerjurk in de winter), producten die niet op voorraad zijn en producten met een lage winstmarge over te slaan. Leveren ze echt meer inkomsten dan wat het je kost om ze te adverteren?
Zo niet, sluit ze dan uit van je datafeeds. Op deze manier zal je ROI vanzelf groeien.
MyDeal biedt een voorgedefinieerde lijst met beschikbare productcategorieën. Houd bij het selecteren van de categorie voor je producten rekening met 2 dingen:
Bijvoorbeeld, in plaats van te stoppen bij 'Meubels > Slaapkamermeubels', zou je 2 niveaus verder kunnen gaan:
'Meubels > Slaapkamermeubels > Bedframes > Queen Bedframe'.
Op die manier zorg je ervoor dat klanten die op zoek zijn naar een heel specifiek product (meestal zijn ze helemaal aan het eind van hun buyer journey) jouw aanbod vinden en overwegen.
Klanten kunnen op zoek zijn naar een specifieke kleur of maat van een product. Als je geen varianten in je listing opneemt, verschijnt het product mogelijk niet bij specifieke zoekopdrachten. Het is even belangrijk om ook de beschikbaarheid van de verschillende varianten in de bronfeed op te nemen.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Om multichannel te gaan met jouw verkoop, is het van groot belang te weten welke velden verplicht zijn en of ze niet correct ingevuld zijn.
Om het hele proces op MyDeal te automatiseren, kun je proberen het te integreren met DataFeedWatch. Op die manier kun je eenvoudig regels maken en je biedingen optimaliseren met onze mapping tool. Jouw data wordt nog waardevoller wanneer jouw listings er precies zo uitzien als jij wil.
DataFeedWatch helpt je door je een kant-en-klaar sjabloon te geven waarop alle verplichte velden duidelijk gedefinieerd zijn. Je kunt direct en gratis beginnen om het uitproberen en je feed up-to-date en probleemloos maken.
Terug naar begin van pagina of ontvang jouw Ultieme gids voor Data Feed Optimalisatie
Als lifestyleproducten jouw vakgebied zijn, is er geen betere marktplaats dan MyDeal om de Australische markt te betreden. Een platform dat door kopers vertrouwd wordt en waar verkopers aan vasthouden is het perfecte startpunt om een voet tussen de deur te krijgen.