René Bisschop
Het meerdere keren per dag updaten van de productadvertenties op online kanalen kan best klinken als een tijdrovende taak voor iedere online verkoper. De tijd die nodig is voor deze activiteit kan beter gebruikt worden voor het verfijnen van uw campagnes, het bestuderen van uw analysegegevens of het manipuleren van uw feeds voor verbeterde optimalisatie. Sommige verkopers hebben ook niet meer dan een update per dag nodig, maar als u zich bezighoudt met intensieve dagelijkse campagnes, of u wilt een meer gestroomlijnde online verkoop beleving, dan kunt u baat hebben bij deze extra taak.
Waarom zou u uw online shopping feeds meerdere keren per dag willen updaten?
- Na het beoordelen van prijzen van de concurrentie voor dezelfde producten, kunt u beslissen dat uw prijzen moeten worden bijgesteld zodat ze een scherpere prijsstelling hebben dan andere online shopping deals;
- U heeft wellicht een aantal producten niet meer op voorraad en wilt uw feed updaten om uw laatste voorraadstatus aan te geven. Adverteren met producten die niet meer op voorraad zijn betekent dat uw advertentiegeld volledig verspild wordt. Onthoud dat u betaalt voor iedere klik! Als een klant klikt op een product dat u niet meer op voorraad heeft, dan zorgt dat niet alleen voor een slechte klantervaring, maar het zou ook uw campagne negatief kunnen beïnvloeden;
- U heeft misschien nieuwe voorraad aan uw inventaris toegevoegd in de loop van de dag;
- Misschien biedt u uurlijkse speciale aanbiedingen aan uw klanten en het regelmatig kunnen updaten tijdens de dag van uw feed zorgt ervoor dat u dit proces effectiever kunt beheren;
- U wilt misschien optimaliseren volgens de vergelijkings trend en relevant blijven met uw producten. Tenslotte wilt u de producten verkopen die mensen op dat moment willen kopen.
In staat zijn om uw prijzen aan te passen naar wat de concurrenten berekenen, de noodzaak om de aantallen van uw voorraad bij te stellen en veranderen/verwijderen van voorraad zijn de belangrijkste voordelen van meerdere updates van uw feed per dag.
Deze voordelen zijn vooral gericht op het verkrijgen van meer controle over uw shopping campagnes, zodat uw RoI verbeterd kan worden en de kosten die u besteedt aan advertenties stroomlijnt. Het resultaat is dat u eindigt met meer doelgerichte campagnes gebaseerd op prijs, voorraadstatus en speciale aanbiedingen die u gedurende de dag kunt laten zien. Het onderhouden van actuele data zal ook helpen bij het voorkomen dat kanalen uw producten afkeuren en zorgt uiteindelijk voor meer transacties.
Een effectieve datafeed optimalisatie tool stelt u in staat om heel veel keren per dag te updaten: eens per uur zou meer dan genoeg moeten zijn.
En dit is waar het handig is om te kunnen beschikken over een feed optimalisatie tool. Daarnaast is het een tijdrovende en kostbare taak om handmatig meerdere keren per dag uw feeds te updaten en optimaliseren. Dit is onnodig en zou te allen tijde vermeden moeten worden. Handmatig is geschiedenis. Als u meer productiviteit van uw team verwacht, dan is het nu tijd om serieus te kijken naar een effectieve en betaalbare tool voor data feed optimalisatie.
Mijn gevoel zegt me dat alles wat uw werk vergemakkelijkt, terwijl het u tijd en kopzorgen bespaart, zeker de moeite van het hebben waard is en al helemaal als het de productiviteit van het volledige team kan verbeteren plus dat het vindbaarheid, zichtbaarheid en kwaliteit van verkeer verbetert.