Het meerdere keren per dag updaten van uw data feeds in Google of andere online kanalen helpt u vaak met het verbeteren van de prestaties van uw campagne. Met name de laatste voorraadstatus en prijzen zullen uw RoI verbeteren. In dit artikel behandelen we het Hoe en Wat.
Wanneer u uw eigen webshop(s) heeft dan bent u altijd op zoek naar manieren om RoI te verbeteren en hoe u uw advertentiebudget effectiever kunt besteden. Nergens is dit relevanter dan bij product feeds voor vergelijkingssites of marktplaatsen. Voor de gemiddelde koper is vergelijkings-winkelen het paradijs op aarde, maar voor online verkopers kan het een behoorlijke kopzorg zijn.
Het meerdere keren per dag updaten van de productadvertenties op online kanalen kan best klinken als een tijdrovende taak voor iedere online verkoper. De tijd die nodig is voor deze activiteit kan beter gebruikt worden voor het verfijnen van uw campagnes, het bestuderen van uw analysegegevens of het manipuleren van uw feeds voor verbeterde optimalisatie. Sommige verkopers hebben ook niet meer dan een update per dag nodig, maar als u zich bezighoudt met intensieve dagelijkse campagnes, of u wilt een meer gestroomlijnde online verkoop beleving, dan kunt u baat hebben bij deze extra taak.
In staat zijn om uw prijzen aan te passen naar wat de concurrenten berekenen, de noodzaak om de aantallen van uw voorraad bij te stellen en veranderen/verwijderen van voorraad zijn de belangrijkste voordelen van meerdere updates van uw feed per dag.
Deze voordelen zijn vooral gericht op het verkrijgen van meer controle over uw shopping campagnes, zodat uw RoI verbeterd kan worden en de kosten die u besteedt aan advertenties stroomlijnt. Het resultaat is dat u eindigt met meer doelgerichte campagnes gebaseerd op prijs, voorraadstatus en speciale aanbiedingen die u gedurende de dag kunt laten zien. Het onderhouden van actuele data zal ook helpen bij het voorkomen dat kanalen uw producten afkeuren en zorgt uiteindelijk voor meer transacties.
Een effectieve datafeed optimalisatie tool stelt u in staat om heel veel keren per dag te updaten: eens per uur zou meer dan genoeg moeten zijn.
Mijn gevoel zegt me dat alles wat uw werk vergemakkelijkt, terwijl het u tijd en kopzorgen bespaart, zeker de moeite van het hebben waard is en al helemaal als het de productiviteit van het volledige team kan verbeteren plus dat het vindbaarheid, zichtbaarheid en kwaliteit van verkeer verbetert.