Meer dan 56 miljoen zoekers worden niet bereikt met Google. Dit is precies waar Bing Product Ads te hulp komt door retailers in staat te stellen om sommige van die niet-Google shoppers te bereiken.
Wanneer u voor het eerst de feed uploadt naar het Bing Merchant Center en u dan een lange lijst met fouten ziet die onmiddellijk moeten worden opgelost, heeft dat nogal een afschrikwekkend effect. Als u bekend bent met Google Shopping, dan weet u al dat u de meeste waarschuwingen krijgt voor fouten die gevonden zijn in uw productdata.
Dit is waar we u graag willen helpen, met een lijst van de 9 meest voorkomende fouten in Bing Merchant Center en snelle oplossingen hoe ze te repareren.
Bing accepteert hetzelfde bestandsformaat als Google Merchant Center. Natuurlijk vergemakkelijkt dit het werk van alle handelaren en zorgt ervoor dat ze veel sneller kunnen starten met Bing Shopping campagnes.
Maar er zijn een aantal feed eigenschappen in de Google feed die niet worden gebruikt door Bing, of die u moet voorzien van andere waarden. In Google kunt u bijvoorbeeld 4 verschillende waarden gebruiken voor de beschikbaarheid van uw producten: ‘op voorraad’, ‘beschikbaar voor bestelling’, ‘niet op voorraad’ en ‘pre-order’.
Bing, aan de andere kant, accepteert alleen items waarvoor de beschikbaarheid ‘op voorraad’ is. Dat betekent dat u geen items kunt laten zien die niet op voorraad zijn, dus moet u zich ervan verzekeren dat de status voor de geadverteerde producten ‘op voorraad’ is.
Dit kan echter makkelijk worden gedaan met onze datafeed managementtool die u een regel laat maken die automatisch alle producten die niet op voorraad zijn uitsluit van de feed. Met de regel hieronder wordt iedere keer dat er een product uit de voorraad gaat dat product uit de feed gefilterd. Wanneer het voorraadniveau wordt bijgewerkt, wordt het weer in de feed opgenomen.
Bing accepteert geen URL’s zonder een https:// of http:// protocol. Wees er zeker van dat u alle links met dit protocol verstuurt. Dat kan gemakkelijk worden gedaan met een regel die het protocol als een prefix toevoegt aan uw product-URL’s, als in het voorbeeld hieronder.
Deze is wel lastig. Zelfs als u geen producten voor volwassenen verkoopt of niet-ondersteunde categorieën, dan nog kan Bing’s systeem sommige producten classificeren als niet geschikt voor adverteren.
Bijvoorbeeld: u verkoopt kinderspeelgoed en een van uw producten heet “speelgoedpistool”, dan weigert Bing dit product.
Een ander probleem dat verkopers van accessoires en kleding tegen kunnen komen wanneer ze kleding in verschillende maten verkopen zijn komma's in beschrijvingen die de verschillende maten van elkaar scheiden: “ beschikbaar in de maten s, m, l”.
Als er in sommige maten een komma mist en de beschrijving is dan “beschikbaar in maten sm, l” dan keurt Bing dit product hoogstwaarschijnlijk af omdat “sm” gerelateerd is aan “bdsm” en daarom als expliciet product beschouwd wordt.
Er is geen manier om van tevoren te weten wat als niet passend aangegeven zal worden, maar het goede nieuws is dat Bing voorziet in een rapport waarin u alle details en verkeerde keywords kunt vinden, zodat u eenvoudig in uw feed deze keywords kunt verwijderen of aanpassen.
Dit probleem komen Shopify-gebruikers vaak tegen, wanneer ze de de URL van hun website claimen in het Bing Merchant Center.
Als u uw winkel op Shopify heeft, dan wordt de domeinnaam van uw winkel automatisch bijgesteld naar ‘winkelnaam.myshopify.com’. Maar, in plaats van dit domein te claimen, proberen de merchant center eigenaren ‘winkelnaam.com’ vast te leggen.
Deze verwarring escaleert wanneer u de productfeed uploadt naar Bing, waarbij de product-URL het ‘winkelnaam.myshopify.com’-domein bevat in plaats van de domeinnaam ‘winkelnaam.com’ die u heeft geclaimd en uw producten worden om deze reden afgekeurd.
Met DataFeedWatch worden deze zaken vergemakkelijkt voor de verkoper, zodat wanneer er een mismatch is tussen de product-URL en de link zoals die geclaimd is in het Bing Merchant Center, u simpelweg een regel kunt maken die de product-URL’s voor u aanpast.
Als u DataFeedWatch niet gebruikt dan is de beste oplossing dat u een verzoek indient voor een nieuwe domeinnaam in het Merchant Center, met als nadeel dat u niet met uw producten kunt adverteren totdat de situatie is opgelost.
Dit probleem komt regelmatig voor bij verkopers die hun Bing Shopping Feed vanaf de basis opzetten. Bing feeds moeten voldoen aan de volgende vereisten: ID, Titel, link, prijs, beschrijving, afbeeldings link en verzending (alleen in Duitsland).
In het geval dat een van deze velden mist, zal uw feed de eerste inspectie niet doorkomen. Klik hier voor de Bing Feed Specificatie.
Alle velden moeten voldoen aan de criteria van Bing betreffende karakterlimieten, anders worden de producten niet goedgekeurd.
Product ID - 50 karakters maximaal.
Titel - 150 karakters maximaal.
Productlink – 2,000 karakters maximaal.
Beschrijving – 10,000 karakters maximaal.
Afbeeldingslink – 1,000 karakters maximaal.
Voor een volledige lijst met het aantal karakters per veld bezoekt u Bing’s Feed Specificatie pagina.
De afbeelding is een van de meest belangrijke elementen van de productadvertentie, dus is het niet verrassend dat er veel regels zijn waaraan u zich moet houden. Als u dezelfde feed gebruikt voor zowel Google als Bing, dan kunt u problemen tegenkomen, aangezien er een aantal kleine verschillen zijn in de vereisten.
Afbeeldingsgrootte. De minimale afbeeldingsgrootte voor Bing Shopping feeds is 220px bij 220 px, terwijl voor Google 250 px bij 250 px geldt voor kleding en 100 px bij 100 px voor andere producten.
Bestandsgrootte. Het bestand mag niet groter zijn dan 3.9 MB terwijl bij Google tot 16MB gebruikt mag worden.
Afbeeldings-URL. Alleen HTTP of HTTPS.
Tekst. De afbeeldingen van het product mogen geen watermerken of promotionele teksten bevatten.
De reden waarom u deze waarschuwing krijgt is omdat u meerdere producten in de datafeed heeft die dezelfde titel of Verkopers-ID bevatten en dit is niet toegestaan.
Het verkeerde veld in de regels voor het output-veld
Bijvoorbeeld: Klanten van Shopify hebben twee velden in hun bron-feed om het unieke ID aan te geven. De een is het varianten-ID, het andere is ID en deze laatste is gelijk voor alle varianten. In plaats van het varianten-ID te geven, voorzien ze ten onrechte in het ID, waardoor de output-ID niet uniek is voor de varianten en daarom een fout veroorzaakt.
De oplossing is heel simpel en bestaat uit het maken van een enkele regel die specificeert welk veld moet worden gebruikt voor identificatie.
Meerdere producten in uw feed hanteren dezelfde ID’s en dit zorgt voor afkeuring van uw producten. Er is geen makkelijke manier om dit op te lossen en u moet uw feed nakijken op duplicaten. Als dat het geval is, dan zult u deze moeten verwijderen of het ID updaten om het een ander product te laten worden.
Als u DataFeedWatch gebruikt, dan hebben we een trucje waarmee u deze fout kunt herstellen. Als u niet de tijd of de mogelijkheden heeft om alle duplicaten aan te passen en u weet dat alle producten een ander veld delen dat 100% uniek is voor ieder product, dan kunnen we het systeem unieke waarden voor dat veld alleen laten downloaden.
Dezelfde oplossing kan ook worden gebruikt als sommige producten meerdere identieke velden hebben: ID, titel, beschrijving, merk etc. Met het maken van een regel om deze eruit te filteren zorgt u ervoor dat beide producten uit de feed gehaald worden, wat niet wenselijk is. Als er maar een veld uniek is in uw hele feed, dan kunnen we dat het output-veld maken.
Laten we zeggen dat u niet voor alle producten unieke waarden in de bron feed heeft - u heeft 10.000 SKU’s in de feed, maar slechts 9.000 hiervan bevatten unieke ‘identifiers’.
U kunt of de tijd nemen om de feed bij te werken en unieke identifiers toe te kennen of u kunt dezelfde truc gebruiken als bij de fout met duplicaten. U hoeft ons alleen maar te schrijven en ons te laten weten welk veld we als uniek veld moeten aanmerken zodat we het systeem de unieke waarden voor alleen dat veld kunnen laten downloaden.
Bing Product Ads is momenteel beschikbaar in meer dan 30 landen en laat daar zien dat het een groot succes is en we verwachten dan ook snel meer lanceringen in andere landen. Als u serieus bent in het verbeteren van uw online sales dan moet u zijn waar uw klant is.
We hopen dat de oplossingen zoals genoemd in dit artikel u helpen bij het oplossen van de fouten.
Sommige van de fouten die u in het Bing Merchant Center krijgt, zijn gelijk aan de fouten zoals u die tegenkomt in het Google Shopping Center en Facebook Business Manager, dus leest u ook deze posts: 6 veelvoorkomende feedfouten in Facebook Dynamische Productadvertenties en De 10 meest voorkomende fouten in Google Merchant Center en hoe deze op te lossen.
Als het probleem waar u tegenaan loopt niet in de lijst hierboven staat, laat dan een bericht achter of neem contact met ons op zodat we u kunnen helpen dit op te lossen.